کد خبر : 13739
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

آیا غایبان سربازی می توانند وام ازدواج بگیرند؟

آیا غایبان سربازی می توانند وام ازدواج بگیرند؟
گرفتن وام ازدواج توسط غایبان خدمت سربازی امکان پذیر است یا نه؟؛

تازه ترین قانون و خبرها در خصوص اعطای وام ازدواج به سربازان فراری و افراد مشمول خدمت که به سربازی نرفته اند. و غایب هستند.

در جدیدترین خبری که منتشر شد معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که طی تفاهم با بانک مرکزی و نظام وظیفه مقرر شده که وام ازدواج و همچنین تسهیلات بیماری های خاص از قانون سربازی مستثنا شده و دریافت وام ازدواج نیازی به سربازی رفتن و استعلام انجام یافته در این خصوص نیست، بنابراین غایبان خدمت سربازی استثناعا بتوانند وام ازدواج و یا وام بیماری های خاص بانکی را دریافت کنند هر چند سایر وام ها و تسهیلات به جز ازدواج و بیماری نیازمند استعلام وضعیت خدمت سربازی خواهد بود.

طی خبر اعلامی از سوی معاون ورزش و جوانان؛ مشمولانی که غایب هستند از تسهیلان بانکی بهره مند نخواهند شد و فقط در مورد این دو مورد اشاره شده ازدواج و بیماری های خاص استثنا وجود دارد که به این افراد وام تسهیلات بانکی تعلق خواهد گرفت البته جدیدا صحبتهایی انجام شده که در نقطه مقابل آن قرار دارد.

اخیرا سردار تقی مهری رئیس فراجا صحبتی داشتند که طی آن به مشمولان غایب هیچ گونه وامی پرداخت نخواهد شد و این وام اعم از ازدواج و فرزندآوری است و این سخنان پیشین معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان اقای یامین پور را نقض می کند.

آیا غایبان سربازی می توانند وام ازدواج بگیرند؟

در حال حاضر حدود 3 میلیون غایب از خدمت سربازی وجود دارند. با این اوصاف باید منتظر بمانیم تا ببینیم نظر و اجماع نهایی در این خصوص چه خواهد بود.

پیش تر از این ارائه وام ازدواج برای مشمولان سرباز غایب انجام می پذیرفت البته باید طی روزهای آینده منتظر ابلاغ و خبر نهایی سازمان نظام وظیفه و بانک مرکزی در این مورد باشیم.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
ازبکستانی ها ازدواج فامیلی نمی توانند بکنند | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] ازدواج فامیلی در یکی از […]