کد خبر : 2873
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

آبله میمون با چه روشهایی به انسان انتقال پیدا می کند

آبله میمون با چه روشهایی به انسان انتقال پیدا می کند

روشهای انتقال ویروس آبله میمون چگونه است؟ چگونه می توانیم اصول پیشگیرانه را رعایت کنیم تا به آبله میمونی مبتلا نشویم؟ با وجود اینکه ویروس آبله میمون در ایران دیده نشده اما دیده شدن نمونه ای از این ویروس آبله میمون در کشور امارات و همچنین گسترش جهانی آن باعث شده تا نگرانی هایی در

روشهای انتقال ویروس آبله میمون چگونه است؟ چگونه می توانیم اصول پیشگیرانه را رعایت کنیم تا به آبله میمونی مبتلا نشویم؟

با وجود اینکه ویروس آبله میمون در ایران دیده نشده اما دیده شدن نمونه ای از این ویروس آبله میمون در کشور امارات و همچنین گسترش جهانی آن باعث شده تا نگرانی هایی در این خصوص وجود داشته باشد.

اطلاع از نحوه چگونگی انتقال ویروس آبله میمون و رعایت اصول پیگشیرانه می تواند به ما کمک شایانی در مقابله با گسترش ویروس جدید آبله میمون نماید.

گفته شده که تماس مداوم با افراد مبتلا به ویروس آبله میمون، مثل تماس با پوست زخمی شده و همچنین دستگاه تنفسی و چشم و بینی و دهان و لمس و همچنین رابطه جنسی از جمله راههای انتقال ویروس آبلمه میمون می باشد.

دست نزدن به لاشه حیوانات در طبیعت نیز از اصول پیشگیرانه می تواند باشد. تماس با اشیای آلوده مثل لباسهای افراد مبتلا به آبله میمون و همچنین ظروف و ملحفه و پیراهن های فرد مبتلا نیز می تواند باعث شیوع آبله میمون شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
آیا آبله میمون از طریق تنفس سرایت می کند | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] راهها و روشهای ا&#1606… پیش از این در سایت مارال نیوز به تفصیل قرار داده شده بود که در این بخش به یک سوال مهم دیگر در خصوص تنفسی بودن یا نبودن ویروس آبله میمون خواهیم پرداخت. […]