کد خبر : 10781
تاریخ انتشار : جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۳۲

کدام آبزی و ماهی روی زمین راه می رود؟

کدام آبزی و ماهی روی زمین راه می رود؟

بخش محیط زیست مارال نیوز؛ برخی از آبزیان و ماهی ها با وجود اینکه پا ندارد اما راه می روند برای نمونه طی تحقیقی در کشور استرالیا یک نوعی از کوسه ها وجود دارند که به دلیل داشتن باله های خاصی که پارویی شکل است؛ می توانند بر روی زمین راه بروند. همچنین آنها یک

بخش محیط زیست مارال نیوز؛ برخی از آبزیان و ماهی ها با وجود اینکه پا ندارد اما راه می روند برای نمونه طی تحقیقی در کشور استرالیا یک نوعی از کوسه ها وجود دارند که به دلیل داشتن باله های خاصی که پارویی شکل است؛ می توانند بر روی زمین راه بروند.

همچنین آنها یک ویژگی جالب دیگر دارند که به پستانداران شبیه می شوند و آن توانایی زندگی بیش از دو ساعت بدون اکسیژن است.

این نوع  از آبزیان و ماهی ها با نام کوسه سردوش جوان معروف هستند که البته هیچ یک از کوسه های دیگر چنین ویژگی نداشته و حتی شبیه به این هم نیستند.

ماهی آبزی راه رفتن

کوسه های سردوش می توانند بر روی صخره ها راه بروند و حتی تصاویری از آن نیز گرفته شده است.

طی تحقیق انجام یافته کوسه های سردوش می توانند در حدود سی متر بر روی زمین راه بروند و این برای یک آبزی و ماهی جلب توجه کننده است. دانشمندان به این نکته نیز دست یافتند که این تغییرات و تمایز قابل توجه در بین این موجودات دریایی به دلیل سیر تکامل انجام یافته و همچنین تغییرات هوایی و تطبیق پذیری بیشتر برای زندگی در شرایط سخت تر و کمبود اکسیژن به این تکامل دامن زده است.

مکن است سیر تکامل موجود چیزی در حدود 9 میلیون سال زمان برده باشد. محققان بر این اعتقادند کوسه های سردوش کلا قوانین را زیر پا گذاشته اند و با مهارت های خاص خود متفاوت از همه گونه ها هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها