کد خبر : 4760
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

علت خراب شدن زود دندان های عقب/ آسیب نوشابه رژیمی به مینای دهان

علت خراب شدن زود دندان های عقب/ آسیب نوشابه رژیمی به مینای دهان

علت خراب شدن زود دندان های عقب چیست و چرا دندانهایمان با وجود مسواک زدن زود به زود خراب و پوسیده می شوند و آیا نوشابه های رژیمی نیز به دندان آسیب می زنند؟ به گزارش مارال نیوز، داشتن دندان های سالم و مناسب علاوه بر دادن حس اعتماد به نفس و زیبایی، در نوع

علت خراب شدن زود دندان های عقب چیست و چرا دندانهایمان با وجود مسواک زدن زود به زود خراب و پوسیده می شوند و آیا نوشابه های رژیمی نیز به دندان آسیب می زنند؟

به گزارش مارال نیوز، داشتن دندان های سالم و مناسب علاوه بر دادن حس اعتماد به نفس و زیبایی، در نوع تکلم، خنده، پیشگیری ازبیماری های خون و لثه که ممکن است مرگبار نیز باشد و همچنین جلوگیری از مشکلات هاضمه و گوارشی و تندرستی بدن به دلیل لزوم جویدن مناسب غذا تاثیرگذار است.

گذشتگان ما نیز بیراه نگفته اند که ارزش یک دندان سالم با رقم و اعداد قابل قیاس نیست و نمی توان برای یک دندان سالم و خدادادی قیمتی تعیین کرد. بنابراین تا می توانیم باید قدر تک تک دندان هایمان را دانسته و به دلیل هزینه های آن دندان های پوسیده خود را نکشیم بلکه ترمیم و بازسازی کنیم.

نوشابه های رژیمی و دندان عقب و جلو

چرا دندان های جلو و عقب خراب می شوند

نباید به خاطر قیمت ویزیت پزشک و دندانپزشک و هزینه های بالای پر کردن دندان، از این کار فرار کنیم. پولی که به دست می اوریم نباید مقدم بر سلامتی ما باشد.

در این مطلب به چند مورد از علتهای شایع خراب شدگی و پوسیده شدن زود دندان های جلو و عقب می پردازیم.

دلیل خراب شدن دندان های عقب و جلویی

سعی کنید از خوردن غذاهای شیرین اجتناب کنید. مواد شیرین دشمن درجه یک دندان ها هستند و بایستی در صورت خوردن چنین غذاهایی بلافاصله دندان را به خوبی شست و شو داده و مسواک بزنید.

همچنین تحمل برخی از آبنبات ها و مواد قندی به دلیل بالا بودن قند آن ها برای دندان سخت است. پاستیل از جمله این مواد خوراکی بوده که به دلیل چسبندگی و صمغ موجود به دندان چسبیده و برای ساعتها به دلیل ترشح اسیدهای حاصل از آن با مینای دندان ما در تماس می ماند.

چنانچه خیلی زیاد به خوردن پاستیل مشتاق هستید، آن را با دیگر وعده های غذایی بخورید تا با تولید بزاق بیشتر هنگام خوردن غذا به شستشوی هر چه بهتر تیکه های پاستیل و اسیدهای حاصل از آن کمک نماید.

از نوشابه فرار کنید. مواد قندی و نوشابه علاوه بر دندان، مستقیم کبد و سلامتی شما را نیز مورد اسیب جبران ناپذیری قرار می دند.

یک لیوان نوشابه به اندازه بیش از 10 قاشق چای خوری شکر دارد. از معایب نوشیدنی های گازدار دیگر هم هر قدر بگوییم باز کم گفته ایم چرا که این گازها دارای اسید سیتریک و اسید فسفریک هستند که به نابود مینای دندان شما می انجامند.

آیا نوشابه های رژیمی برای دندان و بدن ضرر دارند؟

نوشابه های رژیمی نیز می توانند به نابودی و پوسیدگی دندان شما بیانجامند. درست است که این نوشابه ها قند کنترل شده تری دارند یا ممکن است قند نداشته باشند اما این احتمال وجود دارد که با توجه به ترکیبات آن اسیدهای بیشتری که به شکل شیرین کننده های مصنوعی هستند ترشح شده و مینای دندان را مورد حمله قرار دهند.

دندان شما دربازکن و آسیاب کن نیست

از دندانهایتان به عنوان درباز کن یا آسیاب کن استفاده نکنید. گول جوانی خود را نخورده و مراقب تک تک دندان هایتان باشید.

این کار به ترک خوردگی، خرد شدن یا شل شدن ریشه دندان می شود.

دندان برای خرد کردن و غذا خوردن تعبیه شده و نباید جایگزین ابزار شوند. این کار برای شما در کوتاه مدت گران تمام خواهد شد.

دندان ها را نسایید

ساییدگی دندان و دندان قروچه نیز از دیگر خطرات پوسیدگی و خراب کردن دندان های جلو و عقب است.

مسواک را تحت هیچ شرایطی فراموش نکنید و در مواقع لزوم نیز از نخ دندان استفاده کنید. قدر سلامتی خود را بدانید. دندان های شما مهمترین عضو بدن شما هستند و آسیب به آن می تواند سلامتی کل بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین قدر گوهرهای سفید را بدانید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
اگر می خواهید سرطان بگیرید نوشابه بخورید | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] رکتوم و افزایش آسیب ها و خطرات ابتلا […]

trackback
چرا بوی بد دهان دست از سر ما بر نمی دارد | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] راحتی از بوی بد دهان خود را خلاص کنید. […]