کد خبر : 10791
تاریخ انتشار : جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

دارندگان گروه خونی O کمتر بیماری قلبی می گیرند

دارندگان گروه خونی O کمتر بیماری قلبی می گیرند

سایت مارال نیوز؛ تحقیقات انجام یافته بر روی ژنتیک و گروه های خونی حاکی از کمتر مستعد بودن افراد دارای گروه خون o برای ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است. حتی در ویروس کرونا نیز پیش از این دیدیم که برخی از گروه های خونی مرگ و میر و یا ابتلای سخت تر

سایت مارال نیوز؛ تحقیقات انجام یافته بر روی ژنتیک و گروه های خونی حاکی از کمتر مستعد بودن افراد دارای گروه خون o برای ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است.

حتی در ویروس کرونا نیز پیش از این دیدیم که برخی از گروه های خونی مرگ و میر و یا ابتلای سخت تر و بالاتری نسبت به سایر گروه های خونی داشتند و بنابراین به نظر می رسد نمی توان این پژوهش های علمی را نادیده گرفت.

گروه خونی اهدا

در کنگره جهانی نارسایی های قلبی پنج سال پیش این موضوع تاکید شده که افراد دارای گروه خونی o دارای خطرات کمتر ابتلا به حملات قلبی هستند و این در شرایطی است که سایر گروه های خونی مثل «ب، آ و آ ب» به میزان 9 درصد بیشتر از سایر افراد در ریسک قرار گیری در مشکلات قلبی عروقی و کرونر قرار دارند البته این یک احتمال است و سبک غذایی، سبک زندگی و بیماری های زمینه ای و شرایط جسمی و محیطی می تواند به ابتلا یا مبتلا نشدن افراد به بیماری های خاص کمک کند.

همچنین افراد دارای گروه خونی o کمتر از سایر گروه های خونی بر اثر مارالیا کشته شده یا دچار عوارض می شوند چرا که نوع پروتئین موجود در گروه خونی این افراد باعث پیشگیری از آسیب های بیشتر به آنها می شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
خداحافظی فوتبالیست حرفه ای در 25 سالگی به دلیل بیماری | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] فوتبال، به دلیل بیماری از دنیای فوتبال […]