کد خبر : 5436
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶

قیمت بنزین در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ایران چقدر است

قیمت بنزین در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ایران چقدر است

قیمت بنزین در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس چقدر بوده و چه تفاوتی با ایران و سایر کشورهای غیرعربی دارد.؟ بیشترین قیمت فروش بنزین در بین عرب ها کدام کشور است؟ به گزارش مارال نیوز، با توجه به اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس از منابع اصلی تولید و پالایش بنزین می باشند، توجه به قیمت

قیمت بنزین در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس چقدر بوده و چه تفاوتی با ایران و سایر کشورهای غیرعربی دارد.؟ بیشترین قیمت فروش بنزین در بین عرب ها کدام کشور است؟

به گزارش مارال نیوز، با توجه به اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس از منابع اصلی تولید و پالایش بنزین می باشند، توجه به قیمت بنزین در این کشورها جالب توجه می تواند باشد.

از این رو که قیمت نفت در سال میلادی جدید به دلیل عواقب جنگ روسیه و اوکراین سر به فلک کشیده و 50 درصد افزایش داشته تا قیمتهای بالای 100 دلاری را هر بشکه از نفت به خود ببیند؛ بنابراین در برخی کشورهای عربی نیز این افزایش قیمت نفت؛ تاثیر منفی گذاشته است.

قیمت بنزین در کشورهای عربی چقدر است

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورهای نزدیک به آنها بهای بنزین را این گونه تعیین کرده اند.

قیمت بنزین در کشورهای عربی

در عربستان سعودی قیمت بنزین 62 دهم دلار است. در عمان نیز قیمت هر لیتر بنزین 62. دلار تعیین شده در قطر 57. دلار و در بحرین قیمت بنزین 53. دلار می باشد.

کویتی ها نیز بهای بنزین 34. دلاری دارند و در سوریه این میزان  34. دلار است.

افزایش قابل توجه قیمت بنزین در امارات

امارات متحده عربی در این افزایش قیمت های حامل های سوخت و پیامدهای جنگ اخیر روسیه، بیشترین تبعات را نسبت به دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تجربه کرده است.

اماراتی ها هم اکنون بنزین را سه برابر بیشتر از کویتی ها می فروشند. امسال پنجمین سال متوالی بوده که شاهد افزایش قیمت بنزین در کشور امارات می شویم.

شرکتهای تاکسیرانی اماراتی از جمله شرکت تاکسی اینترنتی اوبر امارات نیز تصمیم گرفته با توجه به افزایش قیمتهای اخیر بنزین، کرایه های خود را در امارات دو برابر بالاتر ببرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
نظر نهایی مسئولان درباره افزایش قیمت بنزین در پاییز 1401 | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] در خصوص افزایش قیمت بنزین در پاییز 1401 آیا […]