کد خبر : 406
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

قیمت میوه مغازه های بازار با بنگاه های میوه فروشی چقدر تفاوت دارد

قیمت میوه مغازه های بازار با بنگاه های میوه فروشی چقدر تفاوت دارد

میزان تفاوت قیمت میوه مغازه میوه فروشیها با بنگاهها و میادین چقدر است و میوه فروشها چقدر سود می کنند؟ میزان تفاوت قیمت میوه فروشگاههای میوه فروشی با بنگاهها چقدر است؟ در این خصوص نمی شود نسخه واحدی پیچیده و آمار قاطعانه ای اعلام کرد چرا که وضعیت شهر و حتی منطقه به منطقه و

میزان تفاوت قیمت میوه مغازه میوه فروشیها با بنگاهها و میادین چقدر است و میوه فروشها چقدر سود می کنند؟ میزان تفاوت قیمت میوه فروشگاههای میوه فروشی با بنگاهها چقدر است؟

در این خصوص نمی شود نسخه واحدی پیچیده و آمار قاطعانه ای اعلام کرد چرا که وضعیت شهر و حتی منطقه به منطقه و همچنین نوع میوه و قرارگیری در چه فصلی از سال نیز بر این تفاوت قیمتهای میوه بین میوه فروشها با بنگاه میادین تاثیر می گذارد.

اما آنچه که مسلم است لزوم رعایت انصاف توسط مغازه دارها و فروشندگان میوه و درنظر گرفتن سود منطقی و خداپسندانه است. کاری که برخی از میوه فروشها نیز با نهایت دقت انجام می دهند و در شرایط خاص اقتصادی که بسیاری از همشهریان نیز در وضعیت نامناسب مالی قرار دارند، مراقب احوال و شرایط اقتصادیشان هستند و حتی گاها به صورت نسیه و یا رایگان نیز به افراد خاص میوه می دهند. امیدواریم شمار چنین افراد خداجویی روز به روز بیشتر شود.

جدای از بحث بالایی، نرخنامه جدیدی توسط میادین میوه و تره بار اعلام شده که طی آن خوشبختانه در سبزی و صیفی جات شاهد به تعادل رسیدن قیمت بعد از افزایش قیمت هفته های گذشته بودیم. البته این را هم اضافه کنیم که در تمامی اقلام سبزی اختلاف بین چهل تا 50 درصدی را بین میادین و نرخ های سطح شهر تهران مشاهده می کنیم.

در میوه خیار رسمی و رویال قیمت میادین 8500 و سطح شهر 11500 بوده و در گوجه فرنگی 13900 میادین و 18000 سطح شهر است. پیاز 5800 میادین و 8000 سطح شهر تهران اعلام شده است. بدیهی است این نرخ مربوط به 28 فروردین بوده و در دیگر روزها ممکن است این اختلاف قیمتی کمتر یا بیشتر شود.

تفاوت قیمت میوه در بنگاه با بازار چقدر است

“همشهری” به این موضوع اشاره کرده که در برخی از اقلام مثل بادمجان اختلاف قیمتی صد درصدی نیز وجود دارد.

پینوشت: انصاف نیمی از ایمان بوده و امیدواریم برای کسب روزی حلال همه به این مورد مهم و رعایت حال یکدیگر توجه داشته باشیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها