کد خبر : 847
تاریخ انتشار : شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

ماسوله چگونه جایی است معرفی مناطق دیدنی

ماسوله چگونه جایی است معرفی مناطق دیدنی

ماسوله را چقدر می شناسید و چگونه جایی آن را می بینید؟ معرفی مناطق دیدنی و بکر و جاذبه های خاص ماسوله به همراه توضیحاتی در خصوص زیباترین و جذابترین شهر پلکانی جهان یعنی ماسوله بی نظیر. برای رسیدن به ماسوله باید از طبیعت و جاده های پر پیچ و خم شمال عبور کنید. از

ماسوله را چقدر می شناسید و چگونه جایی آن را می بینید؟ معرفی مناطق دیدنی و بکر و جاذبه های خاص ماسوله به همراه توضیحاتی در خصوص زیباترین و جذابترین شهر پلکانی جهان یعنی ماسوله بی نظیر.

برای رسیدن به ماسوله باید از طبیعت و جاده های پر پیچ و خم شمال عبور کنید. از شهرستان دیدنی فومن عبور کنید و بعد از طی مسافت حدودا 33 کیلومتری خود را در ماسوله ببینید.

ماسوله در میان کوههای بسیار زیبا و دره های پر از گیاه محصور شده و دارای ارتفاع حدود هزار متری از سطح دریاست.

اگر بخواهیم دیدنیترین و زیباترین مکان گردشگری ماسوله را یاد کنیم، باید به روستای پلکانی آن اشاره کنیم. روستایی دیدنی که به صورت پلکانی و به طرز معمارانه زیبا و جالبی ساخته شده است.

بهترین زمان برای سفر به ماسوله کی است؟

هنگامی که فصل تابستان شروع می شود، این شهر مملو از مسافرو گردشگر می شود. خت در تعطیلات نوروز حدود 5 کیلومتر مانده به این شهر نیز ترافیکها سنگین می شود. این شهر که دارای هوای خنک و ملایمی در تابستان است، دارای گلدانهای زیبا و خاصی نیز در خانه ها بوده که در ایوان هر منزلی رخ می نمایاند. گلهایی که مزین به شمعدانیهای بی نظیر است.

اگر به ماسوله رفتید از آبشار کوسم و آبشار ماسوله رودخان هم بازدیدی داشته باشید. پارک جنگلی ماسوله و آبشار لارچشمه و خرم بو و توریشم از دیگر آبشارهای متعدد این منطقه است که یکی پس از دیگری زیباتر و خاص تر است.

عکس دیدنی از شبهای ماسوله

اگر به آثار تاریخی و فرهنگی نیز علاقه دارید به موزه مردم شناسی و میراث فرهنگی این شهرستان هم سری بزنید. بازار ماسوله نیز پر از خاص ترین چیزهایی است که می توانید به عنوان سوغات به شهر خود ببرید.

آبشارهای ماسوله

فقط در سفر به ماسوله و هر شهر و منطقه دیگری، مراقب طبیعت نیز باشیم.

مواظب باشیم که خدای ناکرده مبادا در گردشهایمان زباله ای در طبیعت رها کنیم، چمنزاری را بیهوده لگدمال کنیم، حیوان و جنبده ای که جان شیرینی دارد را اذیت کرده و جانش را بگیریم، زمین را که به امانت به اختیار ما گذاشته شده ارج ننهیم و شاخه درختی بشکنیم.

اگر هم در مسافرتهایتان دوستدار به پا کردن آتش برای کباب و چای هستید، لطفا حتما با خودتان زغال صنعتی و کپسولهای کوچک گازی و منقل نیز همراه داشته باشید تا از به پا کردن آتش بر روی زمین و شکاندن شاخه درختان اجتناب کنید.

با طبیعت مهربان باشیم تا انرژی مثبت کائنات را بتوانیم دریافت کنیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها