کد خبر : 1444
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

مالکیت قطب شمال برای چه کشوری است

مالکیت قطب شمال برای چه کشوری است

مالک قطب شمال چه کشوری است و چه کشورهایی صاحب قطب شمال بوده و آن را مال و جزوی از کشور خود می دانند. قطب شمال شامل چه دولت ها و کشورهایی می شود. همیشه پرونده های قضایی خاص و متعددی پیرو مالکیت و تعلق گرفتن قطب شمال به کشورهای اروپایی و آمریکا در جریان

مالک قطب شمال چه کشوری است و چه کشورهایی صاحب قطب شمال بوده و آن را مال و جزوی از کشور خود می دانند. قطب شمال شامل چه دولت ها و کشورهایی می شود.

همیشه پرونده های قضایی خاص و متعددی پیرو مالکیت و تعلق گرفتن قطب شمال به کشورهای اروپایی و آمریکا در جریان بوده است. در این خصوص برخی از کشورهایی که دارای مرز با قطب شمال هستند دارای ادعاهای مالکیتی قطب شمال هستند.

در این خصوص همانگونه که در عکس شاخص بالایی نیز به صورت کامل و واضح مشخص شده کشورهای دانمارک، کانادا، آمریکا، روسیه، نروژ، سوئد، ایسلند، فنلاند دارای قلمرو آبی قطب شمال هستند.

به صورت حدودی تخمین زده شده که قطب شمال و مدار پیرامونی آن ازمنابع ارزشمند نفتی و گازی برخوردار بوده که می تواند برای هر کشوری یک گنج ارزشمند محسوب شود.

طبق برآورد سازمان زمین شناسی آمریکا 160 میلیارد بشکه نفت و بیش از 30 درصد گاز طبیعی که در جهان کشف نشده را می توان از قطب شمال استخراج و دریافت کرد که در نوع خود آمار خاص و کم نظیری در خصوص وضعیت منابع زیرزمینی در قطب شمال است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها