کد خبر : 6184
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

موفقیت ایرانی در آزمون علمی و کنکور اروپایی ها

موفقیت ایرانی در آزمون علمی و کنکور اروپایی ها

کسب موفقیت یک نفر از ایران در آزمون علمی و کنکور یک کشور خارجی در اروپا و کشو یونان که بار دیگر نشان دهنده علم و هوش بالا و تلاش های زیاد همراه با نبوغ ایرانی هاست. به گزارش مارال نیوز، نخست وزیر یونان روز گذشته میزبان یک ایرانی نابغه بود. نوجوان ایرانی که توانست

کسب موفقیت یک نفر از ایران در آزمون علمی و کنکور یک کشور خارجی در اروپا و کشو یونان که بار دیگر نشان دهنده علم و هوش بالا و تلاش های زیاد همراه با نبوغ ایرانی هاست.

به گزارش مارال نیوز، نخست وزیر یونان روز گذشته میزبان یک ایرانی نابغه بود. نوجوان ایرانی که توانست رتبه اول امتحان ورودی کنکور  دانشگاه های یونان را کسب نماید و بار دیگر نام ایران و ایرانی را زنده کند.

عکسی از تقدیر نخست وزیر یونان و دانش آموز موفق ایرانی

ایرانی در کنکور خارجی اروپایی

مهاجرت جوانان نخبه از جمله آسیبهایی بوده که کاربران شبکه های اجتماعی مختلف نیز به بهانه این اتفاق از آن یاد کرده و لزوم توجه مسئولان برای حمایت از نخبگان علمی کشور را یادآور شدند.

این قبیل از موفقیت و افتخارآفرینی ها توسط ایرانی های خارج از کشور کم نبوده و این اولین و تنهاترین اتفاق آن نیست.

بررسی آخرین آمارها حاکی از این بوده که 37 درصد افراد موفق المپیادهای دانش آموزان و همچنین حدود 15 درصد افرادی که در کنکور سراسری رتبه زیر هزار کسب می کنند، در کشورهای خارج از ایران زندگی می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها