کد خبر : 2992
تاریخ انتشار : جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸

ورزشکاران ایرانی که از کشور فرار می کنند به کجا می روند

ورزشکاران ایرانی که از کشور فرار می کنند به کجا می روند

بازیکنانی که از ایران خارج می شوند به کدام کشور می روند، آمار کشورهایی که بیشترین میزان مهاجرت ورزشکاران به آنها انجام می شود. مقابله با فرار مغزها، فرار نخبگان و فرار ورزشکاران مطرح از جمله اقدامات مهمی بوده که بایستی با شناخت علل و اقدامات کارشناسی شده وقوع آن، مورد بررسی قرار داد. هر

بازیکنانی که از ایران خارج می شوند به کدام کشور می روند، آمار کشورهایی که بیشترین میزان مهاجرت ورزشکاران به آنها انجام می شود.

مقابله با فرار مغزها، فرار نخبگان و فرار ورزشکاران مطرح از جمله اقدامات مهمی بوده که بایستی با شناخت علل و اقدامات کارشناسی شده وقوع آن، مورد بررسی قرار داد.

هر کشوری دارای ذخایر ارزشمندی از منابع زیرزمینی، ثروت اقتصادی، علمی، تجاری است که زمینه ساز پیشرفت هر کشوری می تواند باشد. اما گزاف نخواهد بود که بالاترین دارایی هر کشوری را نیروی انسانی آن بدانیم.

نیروهای انسانی و مردمانی که در رشته خود نابغه بوده و لازم است قدر آنها را بدانیم و با تکریمشان، مانع از مهاجرت به دیگر کشورها شویم.

در مارال نیوز گزارشی که ایرنا در خصوص میزان مهاجرت ورزشکاران به کشورهای مختلف را منتشر کرده، بررسی می کنیم.

آمار ورزشکاران کوچ کرده از ایران

بررسی جامعی توسط خبرگزاری ایرنا نسبت به شمار ورزشکاران خارج شده از کشور که مهاجرت کرده و به کشور دیگری رفتند، ارائه شده که در زیر آن را با یکدیگر مرور می کنیم.

تاکنون 66 ورزشکار از ابتدای انقلاب تا بدین لحظه از کشور خارج شده و مهاجرت کردند که از این تعداد 45 نفر مرد و 21 نفر نیز زن بودند.

بیشترین میزان خروجی ورزشکاران از کشور مربوط به رشته ورزشی تکواندو بوده که شامل 9 ورزشکار کشورمان می باشد.

کدام کشور بیشترین پذیرش مهاجرت ورزشکاران ایرانی را داشته است

دفتر پژوهشهای خبرگزاری ایرنا نشان می دهد که کشور آلمان در صدر کشورهایی بوده که دارنده بیشترین ورزشکار مهاجر هستند.

تا کنون به کشور المان 15 ورزشکار ایرانی مهاجرت کردند. بعد از آلمان به ترتیب کشورهای آمریکا، فرانسه و آذربایجان قرار دارند که در هر یک 8 ورزشکار از کشورمان مهاجرت کردند.

در دولتهای یازده و دوازده کشورمان نیز بیشترین میزان مهاجرت ورزشکاران انجام شده که شامل چهل و چهار ورزشکار می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها