کد خبر : 5393
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

خفگی به دلیل گرد و غبار و ریزگردها در کشور همسایه ایران

خفگی به دلیل گرد و غبار و ریزگردها در کشور همسایه ایران

خفگی تعداد زیادی از افراد به دلیل آلودگی هوا، استنشاق گرد و غبار و ریزگردها در کشور همسایه ایران یعنی عراق در روز گذشته ثبت شده است. به گزارش مارال نیوز، رسانه های عراقی از وقوع این اتفاق به دلیل توفان شن و گرد و غبار در عراق خبر دادند که طی آن تعداد بالای

خفگی تعداد زیادی از افراد به دلیل آلودگی هوا، استنشاق گرد و غبار و ریزگردها در کشور همسایه ایران یعنی عراق در روز گذشته ثبت شده است.

به گزارش مارال نیوز، رسانه های عراقی از وقوع این اتفاق به دلیل توفان شن و گرد و غبار در عراق خبر دادند که طی آن تعداد بالای از افراد کهشمار آنها بیشتر از 500 نفر تخمین زده می شود دچار عوارض و آثار سوء گرد و غبارهای بسیار غلیظ و ریزگردها شدند.

به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی پروازهای فرودگاه عراق نیز تعلیق شده و وقوع گرد و غبار در شهرهایی همچون بغداد و جنوب عراق تشدید یافته است.

خفگی به دلیل ریزگرد و طوفان

هواشناسی نیز اعلام کرده که در کشور عراق موجهای تازه ای از خیز گرد و غبار و آلودگی هوا از امروز ایجاد شده و بسیاری از مناطق این کشور را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

تنگی نفس و طوفان شن

این طوفان شن و گرد و خاک کم سابقه باعث تنگی نفس بسیاری از عراقیها شده و برای گرو های سنی خاص و بیماران دارای سابقه تنفسی و قلبی نیز به شدت خطرناک بوده و به همین دلیل توصیه شده که از ترددهای غیر ضروری از بیرون از منزل در هنگام وزش بادهای شدید و طوفان و گرد و خاک پرهیز شده و بیشتر از پیش مراقب سلامتی خود برای جلوگیری از تنگی نفس و کمبود اکسیژن و آثار سوء گرد و خاک و آلودگی هوا باشند.

ایجاد کمربند سبز در کشور عراق از جمله برنامه هایی بوده که پیش از این در رسانه های عراقی شنیده شده تا با توسعه درختکاری در غلبه بر ریزگردها و آلودگی هوا اقدام مثبت و سازنده ای انجام شود.

با احداث چنین کمربندهایی می توان امیدوار شد که علاوه بر بهتر شدن وضعیت هوای کشور عراق، در کاهش آلایندگی شهرهای مرزی ایران نیز موفق عمل کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها