کد خبر : 12238
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

آیا خوردن حبوبات باعث چاقی می شود؟

آیا خوردن حبوبات باعث چاقی می شود؟

حبوبات آیا به چاقی منجر می شود یا باعث کاهش وزن و لاغری خواهد شد؟ در خصوص خوردن حبوبات و رژیم غذایی منجر به آن در تحقیقات جدید علمی این مطلب را مرور می کنیم. تحقیقات جدید انجام یافته حاکی از این بوده که برخی از غذاها که شامل حبوبات می شوند در پایین آوردن

حبوبات آیا به چاقی منجر می شود یا باعث کاهش وزن و لاغری خواهد شد؟ در خصوص خوردن حبوبات و رژیم غذایی منجر به آن در تحقیقات جدید علمی این مطلب را مرور می کنیم.

تحقیقات جدید انجام یافته حاکی از این بوده که برخی از غذاها که شامل حبوبات می شوند در پایین آوردن وزن و لاغری بسیار موثرند و در این میان حبوبات می توانند نقش مهمی در کاهش وزن ایفا کنند.

طی تحیقات انجام یافته حبوبات احساس سیر بودن را بیش از 30 درصد بالا می برد. دکتر دوسوزا طی تحقیقات خود اعلام کرده با وجود فواید بالای حبوبات تنها سیزده درصد از مردم کانادا به صورت روزانه از این ماده غذایی ارزشمند بهره می برند و بایستی حبوبات را در رژیم خود بگنجانیم و از آن در مدیریت وزن بهره ببریم.

افزایش وزن چاقی حبوبات

نتایج نیز اثبات کننده این موضوع بوده که افراد مصرف کننده حبوبات حتی بدون داشتن رژیم غذایی به صورت میانگین در عرض 6 هفته، نیم پوند از وزنشان را کم کرده اند.

همچنین حبوبات به کاهش کلسترول بد بدن نیز کمک می کند تا به صورت حدودی پنج درصد از این کلسترولها کاهش یابد و آسیب بیماری های قبلی عروقی کاهش یابند.

حبوبات علاوه بر کاهش وزن به جلوگیری از بازگشت وزن از دست داده نیز کمک می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
چه علتی باعث درد معده بعد از خوردن می شود؟ | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] معده بعد از خوردن غذا را در […]