کد خبر : 829
تاریخ انتشار : شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۰۸

برای لاغری و سلامتی در چه ساعتی شام بخوریم

برای لاغری و سلامتی در چه ساعتی شام بخوریم

برای حفظ سلامتی و همچنین لاغری و چربی سوزی چه ساعتی مناسب شام خوردن و آخرین وعده غذایی است و روانشناسان و متخصصان تغذیه چه ساعاتی را توصیه می کنند؟ در این خصوص از دیدگاه متخصصان ایتالیایی غافل نشوید که در زیر آن را با هم مرور می کنیم. جدیدترین مطالعات انجام یافته در سال

برای حفظ سلامتی و همچنین لاغری و چربی سوزی چه ساعتی مناسب شام خوردن و آخرین وعده غذایی است و روانشناسان و متخصصان تغذیه چه ساعاتی را توصیه می کنند؟ در این خصوص از دیدگاه متخصصان ایتالیایی غافل نشوید که در زیر آن را با هم مرور می کنیم.

جدیدترین مطالعات انجام یافته در سال 2022 حاکی از این بوده که خوردن شام در ساعت 19 یعنی 7 عصر به داشتن عمری بیشتر و باکیفیتتر کمک خواهد کرد.

عوامل متعددی در اعلام این ساعت برای خوردن شام مورد بررسی قرار گرفته است. طی بررسی انجام یافته که در ایتالیا صورت گرفته و در آن بیش از 65 فرد مسن و سبک تغذیه و زندگی شخصیشان مورد تحلیل قرار گرفته، مشخص گردیده که این افراد اغلب ساعت شام خود را به حدود ساعت 7 عصر موکول می کنند.

در این تحقیق افراد بین 90 تا 100 سال مورد کاوش قرار گرفتند مربوط به منطقه ای به نام آبروزو ایتالیا بودند، بهمه این افراد به خوردن شام در ساعات زودهنگام و در حوالی ساعت 7 عصر تاکید داشتند. همچنین آنها به موارد مهم دیگری در خصوص تغذیه نیز اشاره کردند که در زیر می خوانیم:

راز طول عمر افراد بالای 90 سال ایتالیایی فاش شد

در نظرسنجی و کاوشی که متخصصان تغذیه انجام دادند راز طول عمر این افراد را در ساعت زودهنگام خواب، تحرک مناسب و همچنین خوردن غذاهای خاص دانستند.

این پیرمردها راز طول عمر بالای 90 سال خود را علاوه بر زود شام خوردن «حدود ساعت 7 عصر»، به خوردن غذاهای کالری فشرده نیز اشاره کردند.

میوه، حبوبات، غلات و سبزیجات غذای غالب این افراد بود. همچنین آنها به مقدار بسیار کم گوشت و تخم مرغ و بسیار کم شیرینی اکتفا کرده و فعالیتهای ورزشی و بدنی خود را نیز با کار کردن در زمین های کشاورزی ادامه می دادند و به اصطلاح یکجا نشینی نکرده و از ورزش غافل نبودند.

پیش از این مطلب دیگری در مارال نیوز در خصوص بهترین ساعت خوردن شام تنظیم و ارسال شده بود که اگر مایل بودید آن را نیز مطالعه بفرمایید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
مارال نیوز
1 سال قبل

[…] فرجاد هنگام شام […]