کد خبر : 5555
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

اواخر سال 1401 یوزپلنگ ایران آماده تولید مثل مجدد می شود

اواخر سال 1401 یوزپلنگ ایران آماده تولید مثل مجدد می شود

زمان بارداری و تولید مثل مجدد یوزپلنگ ایران که در پارک توران شاهرود زندگی می کند اعلام شد و طبق آن این یوزپلنگ نادر در اواخر سال امکان تولید مثل و جفت گیری را خواهد داشت. اکبری معاون تنوع زیستی محیط زیست عنوان کرد: در شرایط کنونی باید صبر کرد تا یوزپلنگ ایران دوره بازیابی

زمان بارداری و تولید مثل مجدد یوزپلنگ ایران که در پارک توران شاهرود زندگی می کند اعلام شد و طبق آن این یوزپلنگ نادر در اواخر سال امکان تولید مثل و جفت گیری را خواهد داشت.

اکبری معاون تنوع زیستی محیط زیست عنوان کرد: در شرایط کنونی باید صبر کرد تا یوزپلنگ ایران دوره بازیابی خود را گذرانیده و از نظر بدنی آماده بارداری مجدد شود.

همچنین به نظر می رسد در انتهای سال 1401 یوز ماده بتواند مجددا وارد سیکل تولید مثل و زادآوری گردد. «پینوشت: البته این موضوع و زمان مذکور تقریبی بوده و بایستی شرایط حال آن روزهای یوز را نیز در نظر گرفت»

با توجه به اینکه یوزپلنگ ایران به روش سزارین متولد شده بود بنابراین فراهم کردن سیکل مجدد بارداری آن نیازمند زمان بوده و بنا به گفته دامپزشک های ایرانی و همچنین آفریقایی یوزپلنگ ایران برای جفت گیری مجدد مشکل خاصی نخواهد داشت.

ایران بعد از زایمان به حالت طبیعی بازگشته هر چند برای مقطعی برای طی دوران درمان و بهبودی سریعتر آنتی بیوتیک هایی نیز مصرف کرده بود.

به گزارش مارال نیوز، تنها توله یوزپلنگ ایران به نام پیروز همچنان سالم  سرزنده و با وضعیت بدنی خوبی بوده و در چند روز گذشته دو ماهگی خود را نیز جشن گرفت. امیدواریم این توله کمیاب بر خلاف دو برادر دیگرش، زنده مانده و به چرخه طبیعت بازگردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها