کد خبر : 4318
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

آخرین و جدیدترین عکس از توله یوزپلنگ «پیروز» فرزند «ایران»

آخرین و جدیدترین عکس از توله یوزپلنگ «پیروز» فرزند «ایران»

آخرین و جدیدترین عکس از توله یوزپلنگ «پیروز» فرزند «ایران» که در رسانه ها ارسال شده است. با دیدن این عکس ها از وضعیت جسمانی و میزان رشد یوزپلنگ آسیایی پارک توران نیز می توانید مطلع شوید. به گزارش مارال نیوز، حتما از اخرین اخبار به دنیا آمدن سه توله یوزپلنگ آسیایی در پارک توران

آخرین و جدیدترین عکس از توله یوزپلنگ «پیروز» فرزند «ایران» که در رسانه ها ارسال شده است. با دیدن این عکس ها از وضعیت جسمانی و میزان رشد یوزپلنگ آسیایی پارک توران نیز می توانید مطلع شوید.

به گزارش مارال نیوز، حتما از اخرین اخبار به دنیا آمدن سه توله یوزپلنگ آسیایی در پارک توران شاهرود سمنان طی ماههای گذشته اطلاع دارید.

یوزپلنگ ماده به نام ایران، که به روش سزارین سه توله به دنیا آورده بود، متاسفانه دو توله خود را از دست داده و تنها یک توله آن در قید حیات هست.

یکی از توله ها به دلیل مشکلات مادرزادی و ریوی و توله دیگر نیز به دلیل ضعف و احتمالا شیر خشکی که به یوزپلنگ می دادند تلف شدند تا تنها یک توله از یوزپلنگ پارک توران زنده بماند.

با توجه به موجود نبودن شیر خشک یوزپلنگ و همچنین پس زدن توله ها توسط یوزپلنگ مادر به دلیل اینکه بوی انسان گرفته و به روش سزارین به دنیا آمده بودند، در نتیجه نگرانی هایی در خصوص بزرگ شدن و سالمن ماندن پیروز نیز وجود داشت.

خوشبختانه تاکنون پیروز زنده مانده و وضعیت جسمانی سالمی دارد و چنانچه تا چند هفته آینده نیز بتواند زنده بماند، بدنش به مقاومت بیشتری دست یافته و نگرانی ها نیز کمتر خواهد شد.

همچنین احتمال بارداری مجدد یوزپلنگ آسیایی ایران طی ماههای آتی نیز وجود دارد.

عکسهای جدید از توله یوزپلنگ «پیروز» فرزند یوزپلنگ ماده «ایران»

یوزپلنگ توران و توله ها

آخرین و جدیدترین عکس از توله یوزپلنگ «پیروز» فرزند «ایران»

بزرگ شدن توله یوزپلنگ

توله یوز آسیایی پارک توران شاهرود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
مارال نیوز
1 سال قبل

[…] چندین سال پیش توله یوزپلنگی را این گاو بزرگ […]