کد خبر : 1438
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

دلیل واقعی کشته شدن توله یوز ایران در پارک توران چه بود

دلیل واقعی کشته شدن توله یوز ایران در پارک توران چه بود

چرا توله یوز ایران در پارک توران تلف شد. دلیل کشته شدن و مردن یکی از توله های یوزپلنگ آسیایی ایران در پارک توران سمنان چه بود و دامپزشکها در این خصوص چه می گویند. یکی از توله یوزهای یوزپلنگی به نام ایران در پارک توران امروز مرد. دلیل تلف شدن این حیوان ناهنجاری های

چرا توله یوز ایران در پارک توران تلف شد. دلیل کشته شدن و مردن یکی از توله های یوزپلنگ آسیایی ایران در پارک توران سمنان چه بود و دامپزشکها در این خصوص چه می گویند.

یکی از توله یوزهای یوزپلنگی به نام ایران در پارک توران امروز مرد. دلیل تلف شدن این حیوان ناهنجاری های مادری و چسبندگی ریوی «ریه سمت چپ» عنوان شده است.

این توله یوز پلنگ آسیایی از زمان دنیا آمدن خود وزنش اضافه نمی شد این در شرایطی است که حدود 4 روز از به دنیا آمدن این توله ها می گذشت و سایر توله ها یعنی دو توله یوز آسیایی دیگر با افزایش وزن مواجه می شدند.

متاسفانه امروز یکی از توله های این یوز اسیایی که در خطر انقراض نیز قرار دارد، از دست رفت. هر سه توله  یوزپلنگ مادر، ماده بودند که یکی از آنها تلف شد.

گروههای علمی و مرکز تکثیر یوز آسیایی با نهایت دقت به صورت شبانه روزی رفتار، تغذیه و سایر شرایط زندگی یوزپلنگ مادر و این دو توله باقیمانده را رصد می کنند تا در ادامه حیات این گونه ها مشکلی پیش نیاید.

پیش از این فراخوانی نیز در خصوص نامگذاری توله های این یوزهای ایرانی داده شده بود و همچنان مردم و علاقه مندان فرصت دارند تا نام پیشنهادی خود برای این دو توله باقیمانده را در سامانه درنظر گرفته شده اعلام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
یک اندونزیایی برای کمک به یوز آسیایی می آید | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] در مارال نیوز، دلیل واقعی کشته &#1588… پارک توران به […]

trackback
مارال نیوز
1 سال قبل

[…] در انتهای سال 1401 یوز ماده بتواند […]