کد خبر : 3957
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

شیر خشک یوز موجود نیست/ یوزپلنگ ایران چه زمانی زایمان مجدد می کند

شیر خشک یوز موجود نیست/ یوزپلنگ ایران چه زمانی زایمان مجدد می کند

زمان زایمان و بارداری مجدد یوزپلنگ «ایران» یوز آسیایی پارک توران  چه تاریخی خواهد بود و آیا شیر خشک یوزپلنگ اصلا در جهان وجود دارد یا خیر؟ اخبار جدید از یوزپلنگ ایرانی پارک توران به نام «ایران» که بعد از به دنیا آوردن سه توله یوز و حواشی که در خصوص دادن شیرخشک و نحوه

زمان زایمان و بارداری مجدد یوزپلنگ «ایران» یوز آسیایی پارک توران  چه تاریخی خواهد بود و آیا شیر خشک یوزپلنگ اصلا در جهان وجود دارد یا خیر؟

اخبار جدید از یوزپلنگ ایرانی پارک توران به نام «ایران» که بعد از به دنیا آوردن سه توله یوز و حواشی که در خصوص دادن شیرخشک و نحوه سزارین و تشخیص جنسیت توله به آنها به وجود آمد، حاشیه ساز شد و حالا آماده زایمان مجدد می شود.

به گزارش مارال نیوز، ماجرای یوزپلنگ آسیایی به نام ایران که در پارک توران زایمان کرده را به صورت کوتاه و مختصر با هم مرور می کنیم.

توله یوز ایرانی با سزارین سه توله به دنیا آورد. در خصوص اینکه این یوزپلنگ نباید سزارین می شد تا بچه هایش بوی انسان نگرفته و توله هایش را خودش بزرگ می کرد و همچنین مشکلی برای زایمان مجددش پیش نمی آمد، بحثهای زیادی در بین مخالفان و موافقان این عمل شکل گرفت.

زمان زایمان مجدد یوزپلنگ آسیایی ایران

زایمان مجدد توله یوز ایران چه زمانی خواهد بود

در ادامه توله های یوزپلنگ آسیایی ایران ماده تشخیص داده شدند. اما بعد چند روز متخصصان گفتند اشتباه شده و هر سه توله یوزپلنگ نر هستند که این نیز باعث نقدهای زیادی شد.

در نهایت دو توله از سه توله یوز ایرانی تلف شدند که یکی به دلیل نقص مادرزادی و ریوی و دیگری احتمالا به دلیل ضعیف بودن مردند. در این خصوص به شیر خشک و غذایی که به این توله ها داده می شد، ایراداتی نیز گرفته شد.

تصمیم هایی نیز برای آوردن یک دامپزشک حاذق اندونزیایی برای بزرگ کردن توله یوزپلنگ آسیایی گرفته شد.

آخرین اخبار از یوزپلنگ آسیایی و تنها توله باقیمانده این بوده که حال و وضعیت عمومی توله یوز ایران خوب است.

خبر اینکه نگرانی بارداری و زایمان مجدد یوزپلنگ ایران پارک توران رفع شد نیز بارقه های امید را در بین طرفداران حیات وحش زنده کرد.

اما آخرین بررسی ها از زبان مدیرکل محیط زیست استان سمنان که در رسانه عصر ایران منتشر شده حاکی از این است که شیر خشک یوزپلنگ اصلا وجود نداشته و شیری که به این توله ها خورانده می شود، ویژه گربه سانان می باشد و در این راستا تلاش گردیده تا بهترین کارخانه و برند موجود استفاده گردد.

بچه های یوز ایرانی پارک شاهرود توران

توله های یوزپلنگ ایران

به گفته مدیرکل محیط زیست سمنان، تنها توله یوز باقیمانده، به سازمان حفاظت محیط زیست انتقال گردیده و زیر نظر متخصصیان دانشگاهی و دانشکده دامپزشکی به صورت مستمر مورد رصد قرار می گیرد.

یوزپلنگ ماده «ایران» در پارک توران آماده زایمان مجدد می شود

همچنین گفته شده که تا حدود 3 ماه آتی، بایستی به یوزپلنگ ماده ایران استراحت خواهد کرد تا دو سیکل برای فحلی را به خوبی پشت سر گذرانده و وضعیت عادی زایمان پیدا نماید و سپس بتوان شرایط را برای زایمان مجدد یوزپلنگ ایران پارک توران فراهم کرد.

عکس شیر دادن به توله یوزپلنگ آسیایی پارک شاهرود توران را نیز می توانید در بخش محیط زیست مارال نیوز ببینید.

پینوشت: عکسهای قرار داده شده در این صفحه، به جز عکس توله یوزها همگی آرشیوی هستند و ارتباطی به یوز ایران پارک توران ندارند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
آخرین و جدیدترین عکس از توله یوزپلنگ «پیروز» فرزند «ایران» | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] به موجود نبودن شیر خشک یوزپلنگ و همچنین پس زدن […]