کد خبر : 3152
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳

نگرانی بارداری مجدد یوزپلنگ آسیایی بعد از عمل سزارین رفع شد

نگرانی بارداری مجدد یوزپلنگ آسیایی بعد از عمل سزارین رفع شد

یوز ایرانی آیا مجددا باردار می شود؟ بعد از عمل سزارین یوزپلنگ آسیایی پارک توران «ایران»، نگرانی هایی در خصوص امکان بارداری مجدد یوز ایران وجود داشت. در این خصوص نیز نقدهای زیادی وجود داشت که نباید یوزپلنگ آسیایی پارک توران به روش سزارین توله هایش را به دنیا می آورد. به اعتقاد برخی از

یوز ایرانی آیا مجددا باردار می شود؟ بعد از عمل سزارین یوزپلنگ آسیایی پارک توران «ایران»، نگرانی هایی در خصوص امکان بارداری مجدد یوز ایران وجود داشت.

در این خصوص نیز نقدهای زیادی وجود داشت که نباید یوزپلنگ آسیایی پارک توران به روش سزارین توله هایش را به دنیا می آورد.

به اعتقاد برخی از کارشناسان بهتر بود چند روز دیگر فرصت داده می شد تا شاید یوز ایرانی می توانست خود به روش طبیعی توله هایش را به دنیا بیاورد.

این کارشناسان اعتقاد دارند اگر زایمان طبیعی یوز ایرانی اتفاق می افتاد، طبیعتا توله یوزها را نیز قبول می کرد و به آنها شیر می داد و تلفات توله ها اتفاق نمی افتاد.

مطلب آرشیوی دلیل واقعی کشته شدن توله یوز آسیایی را نیز می توانید در مارال نیوز بررسی کنید.

عکس زیبای آرشیوی از یوز آسیایی و توله ها

بارداری یوزپلنگ ایرانی

بارداری یوزپلنگ ایران شاهرود توران

البته از سویی دیگر مسئولا نگهداری و دامپزشکانی که در بالین این یوزپلنگ پارک توران بودند، معتقد بودند با توجه به وضعیت بدنی امکان زایمان طبیعی برای یوز آسیایی وجود نداشت.

با توجه به زایمان به روش سزارین، نگرانی هایی در خصوص عدم امکان بارداری مجدد یوزپلنگ آسیایی توران وجود داشت که به نظر رفع شده است.

در خبر ایرنا، معاون محیط زیست سازمان محیط زیست اعلام کرده که طبق نظر و نتایج دامپزشک آفریقایی، بعد از معاینه کامل یوزپلنگ ماده پارک توران به این نتیجه رسیدیم که امکان بارداری مجدد وجود دارد.

همچنین این دامپزشک و نتایج معاینه این را هم اعلام کرده که احتمال زنده ماندن توله های این یوز، حدود 60 درصد خواهد بود.

یوزپلنگ ماده پارک توران، اخیرا سه توله به دنیا آورد که دو توله آن تلف شدند و یکی از آنها نیز در خطر تلف شدن قرار دارد، هر چند به گفته دامپزشکان خوشبختانه وضعیت حال توله یوزپلنگ ایران با نظارت دامپزشکان و تیمارگران خوب ارزیابی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها