کد خبر : 192
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶

بعد از اومیکرون آیا کرونا تمام شده است؟

بعد از اومیکرون آیا کرونا تمام شده است؟

آیا موج هفتم کرونا بعد از همه گیری اومیکرون در پیش است یا خیر؟ کرونا کی تمام می شود و آیا می توان به این امید داشت که شاهد اتمام و پایان کرونا پساز همه گیری ویروس اومیکرون و دلتا در ایران و سایر نقاط جهان باشیم؟ در خصوص از سرگیری دوباره موجهای بعدی کرونا

آیا موج هفتم کرونا بعد از همه گیری اومیکرون در پیش است یا خیر؟ کرونا کی تمام می شود و آیا می توان به این امید داشت که شاهد اتمام و پایان کرونا پساز همه گیری ویروس اومیکرون و دلتا در ایران و سایر نقاط جهان باشیم؟

در خصوص از سرگیری دوباره موجهای بعدی کرونا در کشور نگرانیهایی وجود دارد. برخیها بر این باورند که کرونا تمام شده اما واقعیت چیز دیگری است.

عدم رعایت و ساده انگاری کرونا ممکن است باعث بروز و همه گیری موج هفتم کرونا شود. دکتر سید احمد طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با بیان اینکه شرایط کرونا را در کشور مناسب نمی‌بینم، گفت: در بازدیدهایی که در تعطیلات نوروز از برخی نقاط داشتم شاهد بودم که درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار کاهش یافته است و گرچه ادعا شده بود که در طول نوروز حفظ فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک و… بررسی می‌شود اما این موضوع در مجامع عمومی همچنان بدون نظارت ادامه داشت و مهمانی‌ها و دورهمی‌ها هم برقرار بودند.

پیش بینی تداوم روزهای سخت کرونایی در کشور

وی افزود: افراد جدیدی ظرف چند روز گذشته علامت‌دار شدند که مجبور شدیم دستور ایزولیشن و یا سایر درمان‌ها را به آنها بدهیم. وقتی تعداد بیماران افزایش یابد طبیعی است که در میان آنها بیماران مشکل‌دار هم پیدا خواهد شد؛ بنابراین پیش‌بینی خوبی از روزهای پیش‌رو نداریم هرچند که هنوز امیدوارم این پیش‌بینی اشتباه باشد و دچار شرایط سخت نشویم. در حال حاضر نقاطی از دنیا با پیک‌های جدیدی از سویه‌ جدید کرونا روبرو هستند و ما هم از دنیا پیروی کردیم. هر اتفاقی که در هر نقطه دیگر دنیا رخ داد، پس از مدتی در کشور ما هم بروز پیدا کرد و این موضوع را در گسترش شیوع سویه دلتا و امیکرون هم شاهد بودیم.
او درباره احتمال وقوع موج هفتم کرونا،‌ بیان کرد: به طور معمول حدود یک تا یک ماه‌ و نیم بعد از عدم رعایت‌ها و آزادسازی‌ها، موج‌ها شکل می‌گرفتند و احتمالا از اواخر فروردین ماه موج هفتم آغاز شده و پیک آن به اواخر اردیبهشت برسد. البته امیدوارم پیش‌بینی ما اشتباه باشد و این حد از ابتلاهای رخ داده و واکسیناسیون به ما کمک کند و مردم ایمن باشند.
عدم ساده انگاری مردم نسبت به ویروس کرونا و رعایت اصول پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد و انتقال سویه های جدید و گسترش کرونا یک اصل اساسی بوده و امیدواریم با رعایت عمومی مردم شاهد اتمام و جشن پایان کرونا در کشور باشیم هر چند با توجه به عدم رعایت و پیشگیریهای لازم به نظر می رسد رسیدن به این آرزو زمانبر باشد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
مارال نیوز
1 سال قبل

[…] به دلیل ابتلا به کرونا از دست […]

trackback
فایزر و بیوان‌ تک برای شکست اومیکرون همگام شدند | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] برای شکست دادن اومیکرون و غلبه بر این […]