کد خبر : 20415
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳

جزئیات برگزاری جام باشگاه های جهان با حضور 32 تیم

جزئیات برگزاری جام باشگاه های جهان با حضور 32 تیم
برگزاری جام باشگاه های جهان با حضور 32 تیم در مراکش با چه شکل و شمایلی خواهد بود؟ اتفاقی که هنوز قطعی نشده اما فیفا اصرار به برگزاری آن دارد.؛

جام باشگاه های فوتبال جهان در سه سال آینده قرار است به چه شکلی برگزار شود؟ جزئیات مسابقات جام باشگاه های جهان چگونه است؟ جامی که با حضور 32 تیم قرار است به میزبانی مراکش برگزار شود. اتفاقی که زمینه حضور تیمهای متعدد باشگاهی از کشورهای مختلف را فراهم می کند.

با ایده ای که اینفانتینو رئیس فیفا داشته و توانسته آن را پی ریزی نماید به مانند جام جهانی قرار است جامی به نام جام باشگاه های جهان برگزار شود. این ایده در سطح و نگاه اولیه بوده و احتمال تغییر در آن وجود دارد.

پیشنهادی که به نظر تغییرات زیادی تا زمان برگزاری آن انجام شود و چه بسا به علت تشدید مخالفت ها برگزاری آن در هاله ای از ابهام قرار گیرد. آنچه که در نگاه اول مشخص است برگزاری جام باشگاه های جهان نیازمند چکش کاری است.

با اتفاق 32 تیمی شدن جام باشگاه های جهان، فرصت حضور تیمهای متعدد از کشورهای مختلف که حتی برخی چندان شناخته شده نیز نیستند فراهم می شود. بازی هایی که دقیقا مثل جام جهانی در گروه های 4 تیمی و در نهایت مراحل یک هشتم نهایی، یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال برگزار می شود.

تعداد نمایندگان هر کشور و چگونگی صعود و راهیابی تیمها به جام باشگاه های جهان با جزئیات هنوز اعلام نشده است. البته یکی از کاربران به شوخی نوشته از همین الان راهیابی تیم برنتفورد به جام باشگاه های جهان را تبریک می گویم. این کاربر با این حرف به نوعی برگزاری این جام را مورد تمسخر قرار داده است.

اینفانتینو رئیس فیفا در این باره توضیح کلی داده است. او گفته:

دقیقا مثل جام جهانی برگزاری جام باشگاه های جهان را پیگیری خواهیم کرد. البته ما به دنبال آن بودیم که یک سال زودتر به این شیوه بازی ها را برگزار کنیم اما سلامت بازیکنان مهم بود. چرا که ما تقویم بسیار شلوغی داشتیم. به این دلیل پیشنهاد شده بازی ها از سال 2025 به این شکل برگزار شود.

اینفانتینو رئیس فیفا

فیفا همچنین 4 سال پیش نیز به دنبال تحقق این خواسته و پیشنهاد بود که البته برنامه آن به دلیل شیوع ویروس کرونا بر هم خورد.

این اقدام با مخالفانی نیز مواجه است.

برای مثال یکی از کارشناسان مطرح به نام جیمی کاراگر اعلام کرده:

ایده مذکور احمقانه است. به مانند همان ایده ای که قرار بود هر دو سال یکبار جام جهانی برگزار شود. باشگاه های اروپایی باید این اقدام را تحریم نمایند. بازیکنان نیازمند استراحت بوده و نباید مثل حیوانات با آنها برخورد گردد. از این رو که فیفا با چمپیونزلیگ مخالف است در پی آن بوده که خود اتفاق و رویداد شبیه به آن را داشته باشد.

پیش تر از این جام باشگاه های جهان تنها با حضور 7 تیم که قهرمانان قاره های مختلف بودند برگزار می شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
آیا مسابقات کشتی آزاد باشگاه های جهان برگزار می شود؟ | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] های کشتی آزاد باشگاه های جهان برگزار خواهد شد […]