کد خبر : 7749
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲

داشتن خواب کافی در ساعات شب چه مزایایی دارد

داشتن خواب کافی در ساعات شب چه مزایایی دارد

برخورداری از خواب کافی در ساعات شب دارای چه آثار و فوایدی است؟ آثار خواب به موقع شبانه و فواید آن را بدانیم. خوابیدن در ساعات شب به موقع و وقت مناسبش چه کمکی به بدن می کند؟ در مارال نیوز بخوانیم. نداشتن خواب مناسب به خصوص در ساعات مناسب آن عوارض کوتاه مدت و

برخورداری از خواب کافی در ساعات شب دارای چه آثار و فوایدی است؟ آثار خواب به موقع شبانه و فواید آن را بدانیم. خوابیدن در ساعات شب به موقع و وقت مناسبش چه کمکی به بدن می کند؟ در مارال نیوز بخوانیم.

نداشتن خواب مناسب به خصوص در ساعات مناسب آن عوارض کوتاه مدت و بلند مدتی برای بدن خواهد داشت که از ان جمله می توان به افزایش ناخواسته وزن به دلیل خواب نه چندان مناسب اشاره کرد. آن دسته از افرادی که در ساعات شب و به موقع می خوابند عموما میزان کالری به مراتب کمتری را نیز هنگام سوخت و ساز بدنشان مصرف می نمایند.

داشتن خواب کافی در ساعات شب چه مزایایی دارد

افزایش بهره وری بدن با خواب مناسب و به موقع

همچنن داشتن خواب خوب و کافی می تواند به ایجاد کارآمدی و افزایش بهره وری و همچنین بالابردن تمرکز شما کمک کند. بهبود مهارتهای ورزشی و افزایش عملکرد ورزشی از دیگر مزایای داشتن خواب به موقع شبانه می باشد.

تمرین مهارتهای درست خوابیدن و خوب خوابیدن و غلبه بر کم خوابی از ضروریات داشتن بدنی سالم و سرزنده است.

عوارض خوب نخوابیدن

خطر ابتلا به انواع بیماری های قلبی با خواب ناکافی و بدموقع

کسانی که خواب ناکافی داشته و ساعات شبانه را برای خواب انتخاب نمی کنند به مراتب با خطرات بیشتری برای مبتلا شدن به بیماری های قلبی و بروز انواع سکته مواجه می شوند. همچنین افراد بدخواب که خواب شبانه ندارند در خطر ابتلا شدن به دیابت 2 نیز هستند.

مزایای خواب شبانه

انواع مشکلات روحی و جسمی با نداشتن زمان خواب مناسب

ایجاد مشکلات روحی، افسردگی و بر هم زده شدن عملکرد سیستم ایمنی و دفاعی بدن و همچنین تشدید بیماری های کبدی مثل پرچرب شدن کبد از دیگر معایب خواب ناکافی و دیر خوابیدن است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها