کد خبر : 4893
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

شهرهای مناسب دنیا برای زندگی در سال 2022 کجا هستند

شهرهای مناسب دنیا برای زندگی در سال 2022 کجا هستند

کدام کلانشهرها در سال جاری 2022 میلادی با بررسی شاخص های مختلف وضعیت بهتری داشته و برای زندگی کردن مناسب و بهتر از سایر جاها و شهرهای جهان هستند؟ به گزارش مارال نیوز، حبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در اینفوگرافی جالبی آمار بهترین شهرها برای زندگی را نشان داده است. از میان 172 کلانشهر جهان شاخص

کدام کلانشهرها در سال جاری 2022 میلادی با بررسی شاخص های مختلف وضعیت بهتری داشته و برای زندگی کردن مناسب و بهتر از سایر جاها و شهرهای جهان هستند؟
به گزارش مارال نیوز، حبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در اینفوگرافی جالبی آمار بهترین شهرها برای زندگی را نشان داده است.

شهرهای باکیفیت جهان

لیست شهرهای جهان که در صدر بهترین کشورها برای زندگی هستند

از میان 172 کلانشهر جهان شاخص های مختلفی برای تعیین کشورهای مناسب برای زندگی از نظر معیارهای بهداشت، فرهنگ، محیط زیستف آموزش و ساختارهای زیربنایی مورد سنجش قرار گرفتند.
طی آن میانگین امتیازات شهرها تعیین گردیده و جایگاه هر شهر به ترتیب اولویت و امتیازات برای زندگی مشخص شده است. البته وضعیت شهرها هر سال تفاوت داشته و شاخص های تعیین شده و تغییرات انجام یافته می تواند جایگاه شهرها را متفاوت کند.

اسامی شهرهای برتر جهان

پیرو این ارزیابی وین اتریش با رتبه 99/1 در صدر بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار گرفته او با اختلاف نسبت به سایر شهرها و با امتیاز منفی بسیار کم در صدر است.
بعد از وین، کوپنهاگن در دانمارک، زوریخ سوئیس، کلگردی کانادا، تورنتو کانادا و فرانکفروت آلمان در جایگاه های بعدی قرار دارند.
ژنو سوئیس، ونکوور کانادا، آمستردام هلند، اوساکا ژاپن و ملبورن استرالیا نیز در جایگاه های بعدی بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار دارند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها