کد خبر : 5245
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹

فایده اصلی خوش بین بودن و تفاوت آن با غیر واقع بینی

فایده اصلی خوش بین بودن و تفاوت آن با غیر واقع بینی

فواید خوش بین بودن و خوش بین ماندن در زندگی چه بوده و افراد خوش بین از نظر طول و کیفیت زندگی چه تفاوتهایی با افراد بدبین و غیرواقع بین دارند. در این مطلب از بخش روانشناسی مارال نیوز، در خصوص فواید خوش بین بودن و تفاوت افراد خوش بین، بدبین و افرادی که واقع

فواید خوش بین بودن و خوش بین ماندن در زندگی چه بوده و افراد خوش بین از نظر طول و کیفیت زندگی چه تفاوتهایی با افراد بدبین و غیرواقع بین دارند.

در این مطلب از بخش روانشناسی مارال نیوز، در خصوص فواید خوش بین بودن و تفاوت افراد خوش بین، بدبین و افرادی که واقع بین نیستند حرف خواهیم زد.

افراد خوش بین انسانهای معمولا صبور، پشتکار بیشتر و با انگیزه زیاد هستند که امید در چشمان آنها زنده بوده و می توانند برای حل مشکلات با گامهای استوار پیش روند.

افراد خوش بین برای مقابله با چالش های مختلف زندگی، راهکارهای مختلفی را در نظر گرفته و از شکست نمی ترسند و هر شکستی را نیز پلی برای موفقیت می دانند.

طعم بالای زندگی با خوش بینی همراه با منطق و عقل

خوش بین ها دوست دارند از زندگی بیشتر لذت ببرند. آنها لذت با هم بودن و در لحظه زندگی کردن را بهتر از سایر افراد درک می کنند. آنها بیهوده خود را در زندگی در گرداب استرس و اضطراب های بی دلیل و نگرانی هایی که شاید هرگز در زندگی اتفاق نیافتد نمی اندازند و البته این به معنای دوراندیشی و محاسبه گر نبودن آنها نیست. انسان عاقل باید احتیاط نیز کرده و بر اساس مشورت و دوراندیشی کارهای خود را پیش ببرد. مثال زیبای فارسی جیک جیک مستونت بود، فکر زمستونت نبود را باید در اینجا به کار برد.

افراد خوش بینی که همراه با اصول صحیح و عاقلانه پیش می روند؛ هیچ گاه فاز بیخیالی برنداشته و بی مورد نیز به کسی اعتماد نمی کنند. برای مثال در مدیریت سرمایه و دارایی های خود آن را به دلیل یک خوش بینی واهی که همراه با احساسات باشد؛ در یک سبد نگذاشته و آن را تقسیم می کنند. آنها با حسابرسی دقیق و برنامه ریزی و مدیریت سرمایه برنامه های خود را پیش می برند.

افراد خوش بین منطقی، ساده لوح نیستند بلکه با درک درست از زندگی و واقع بینی زندگی می کنند. خوش بینی به معنای ساده لوحی و ساده انگاری نباید گرفت.

خوش بین های منطقی در کنار اینکه از دیدن نیمه خالی لیوان غافل نمی شوند، بلکه به نیمه پر لیوان نیز دقت کرده و از تمرکز و آرامش چیزهایی که دارند یا به آن رسیده اند لذت برده و به روزها و افق های روشن آینده می اندیشند و چنانچه تصورات آنها و آرزوها و خوش بینیشان به هر دلیلی غلط از آب درامد ناامید نشده و مایوس و افسرده و سرافکنده نمی شوند چرا که معتقدند زندگی به همین پستی ها و بلندی ها زیبا بوده و در جریان است.

خوش بینی و نیمه پر لیوان دیدن

چگونه خوش بین شویم و مزایا و فواید آن

خوش بینی و غیر واقع بینی

همانگونه شجاعت و حماقت مرز نزدیکی با هم دارند و باید بین این دو تفکیک قائل شد، خوش بینی و غیر واقع بینی نیز به هم نزدیک بوده و باید این دو موضوع را نیز از یکدیگر جداگانه داست. افراد خوش بین بر اساس عقل و منطق و برنامه ریزی پیش رفته و تصمیم گیری می کنند و این به منزله چشم ها را به روی حقیقت بستن و غیرواقع بینی نیست.

طبق آخرین و جدیدترین تحقیقات انجام یافته از طریق یکی از محبوب ترین تارنماهای مرتبط با مراقبت های بهداشتی افراد خوش بین با عمر به مراتب طولانی تری نسبت به سایر افراد مواجه می شوند.

خوش بینی همراه با منطق

فایده اصلی خوش بین بودن و تفاوت آن با غیر واقع بینی

طبق مطالعه ای که بر روی 160 هزار نفر از زنان داوطلب انجام یافت رسیدن به طول عمر بیش تر از 5.4 درصدی در افراد خوشبین نسبت به سایر افراد دیده شد که رقم قابل توجهی می تواند باشد.

سرپرست این تحقیقات نیز این موضوع را تاکید کرده که خوش بین ها، غیرواقع بین نبوده و این دو گروه، از یکدیگر جدا محسوب می شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها