کد خبر : 6139
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳

مشاجره و دعوای پدر و مادر جلوی چشمان کودکان چه آثاری دارد

مشاجره و دعوای پدر و مادر جلوی چشمان کودکان چه آثاری دارد

آثار بد و عوارض دعوا و مشاجره پدر و مادرها جلوی چشمان کودکانشان می تواند نشانه های سوئی در تربیت کودکان و همچنین زندگی آینده آنها داشته باشد و شایسته است والدین نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته و از هر اتفاقی که به دعوا و مشاجره در جلوی چشم و گوش بچه ها

آثار بد و عوارض دعوا و مشاجره پدر و مادرها جلوی چشمان کودکانشان می تواند نشانه های سوئی در تربیت کودکان و همچنین زندگی آینده آنها داشته باشد و شایسته است والدین نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته و از هر اتفاقی که به دعوا و مشاجره در جلوی چشم و گوش بچه ها اتفاق افتد، جلوگیری به عمل آورند.

فراموش نکنیم که در مقابل فرزندانمان مسئول هستیم و به خاطر آنها هم که شده باید خویشتن دار و مداراتر از گذشته باشیم.

کودکان حتی در سنین بسیار کم از قدرت درک برخوردار هستند. شاید به نظر شما رفتار نامناسبتان برای آنها قابل فهم نباشد اما کودکان با گوشت و استخوان و اعماق جانشان حرف ها و رفتار شما را می فهمند.

به گزارش مارال نیوز، از جمله آثار بسیار نامناسبی که دعوا و مشاجره پدر و مادرها می تواند برای کودکان داشته باشد می توان به اضطراب عاطفی و همچنین پرخاشگری آنها اشاره کرد.

شکست کودکان در آینده در روابط خود با همسانان، مشکلات جسمی و روحی بسیار و ایرادات غیرقابل جبران در برقراری روابط اجتماعی معقول و منطقی با دیگران از دیگر آثار سوء برخورد نامناسب والدین با همدیگر است.

مراقبت والدین از فرزندان

افت تحصیلی و پایین آمدن کیفیت تحصیلی مورد انتظار و افت محسوس اعتماد به نفس و از دست رفتن آرامش درونی و واقعی از دیگر پیامدهای دعوا و مشاجره والدین با یکدیگر در جلوی کودکان است.

معمولا چنین کودکانی نیز که پدر و مادران همواره در جنگ دارند؛ خوابهای ناآرام و نامنظمی داشته و از چیزی که شاید علت آن را هم دقیق ندانند؛ می ترسند.

مشاجره والدین

اگر پیش از این؛ کودکان شما در معرض چنین دعواهایی قرار گرفته بودند و تبعات و آثار آن را مشاهده می کنید لازم است سریعا هم خود والدین و هم کودک به مشاور و روانشناس مراجعه کرده و تمرینها و موارد اعلام شده توسط متخصصان را با دقت برای کاهش آثار و عوارض اتفاقات گذشته به کار گیرند.

فراموش نکنیم کودکان و نوجوانان در سنین پایین بسیار حساس بوده و کوچکترین حرف یا صحبت می تواند در ذهنیت آنها تاثیر منفی گذاشته و آینده آنها را بهبود و یا تخریب نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
بهترین ساعات برای خوابیدن کودک چه زمانی است | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] و تشویق به خواب کودکان است را در زیر به […]