کد خبر : 4254
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

چرا نمی توانم دوچرخه برانم

چرا نمی توانم دوچرخه برانم

روش صحیح یادگرفتن دوچرخه به چه شکلی است و چرا با وجود داشتن سن زیاد نمی توانم به خوبی دوچرخه سواری کرده و آن را برانم؟ به گزارش مارال نیوز، دوچرخه سواری با وجود ساده بودن در ظاهر، برخی قلق های خاصی هم دارد و عدم رعایت آن ممکن است باعث ناکامی شما در راندن

روش صحیح یادگرفتن دوچرخه به چه شکلی است و چرا با وجود داشتن سن زیاد نمی توانم به خوبی دوچرخه سواری کرده و آن را برانم؟

به گزارش مارال نیوز، دوچرخه سواری با وجود ساده بودن در ظاهر، برخی قلق های خاصی هم دارد و عدم رعایت آن ممکن است باعث ناکامی شما در راندن دوچرخه شود.

برای اینکه بتوانید یک دوچرخه سوار شوید، کافی است در مرحله اول ترس را کنار بگذارید. ترس مهمترین مانع برای دستیابی شما به موفقیت و یادگیری است. در نظر بگیرید که در صورت افتادن احتمالی شما از دوچرخه، چه کارهایی باید بکنید که آسیبی به بدن شما وارد نشود.

قبل از دوچرخه سواری و یاد گرفتن حفظ تعادل، ابتدا تمرین چگونگی کنترل پاهای خود را برای بر روی زمین گذاشتن انجام دهید تا اگر به هر دلیلی تعادل دوچرخه از بین رفت بتوانید پاهایتان را خوب بر روی زمین بگذارید و سلامتیتان به خطر نیافتد.

چگونه دوچرخه سوار شویم

چرا نمی توانم دوچرخه برانم

سوار ترک دوچرخه یا صندلی شده و بدون پدال زدن، ادای زمین خوردن را دربیاورید و در همان حین بلافاصله پاهایتان را روی زمین بگذارید تا مطمئن شوید که می توانید کنترل خود را در صورت زمین خوردن حفظ کنید.

برای این تمرین به خوبی بدانید که هنگام زمین خوردن از دوچرخه کدام پایتان بر روی پدال قرار بگیرد و کدام یک را باید فوری به عنوان تکیه گاه انتخاب کرده و بر روی زمین بگذارید تا زمین نخورید.

صندلی دوچرخه را نیز به پایینترین سطح آن بیاورید، البته اگر قد بلندی دارید، کمی این موضوع را مدیریت کنید. پایین آوردن سطح صندلی برای شروع دوچرخه سواری ضروری است و باعث می شود که در صورت زمین خوردن بتوانید خوب کنترل خود را حفظ کرده و محکم بر زمین نخورید.

دوچرخه سوار شدن

دوچرخه سوار تضمینی صحیح

بعد از این تمرین، بر روی مسئله روانی و ذهنی خود تمرکز کنید. به این فکر کنید که خیلی از افراد حتی قادر به خلبانی و پرواز در آسمان هستند و راندن دوچرخه با چند وسیله مکانیکی ساده که تمام کنترل آن نیز در دستان شماست، نمی تواند سختی و پیچیدگی خاصی داشته باشد. کل پیچیدگی های راندن ساده دوچرخه در یک پدال و فرمان و ترمزهای آن خلاصه می شود. بنابراین شاخ غول را با روحیه دادن به خود بشکیند. البته این موضوع روانی، نباید به شکلی باشد که اعتماد به نفس کاذب در شما ایجاد کرده و باعث شود اصول ایمنی را رعایت نکنید.

[quote]یک غفلت کوچک در دوچرخه سواری ممکن است یک عمر پشیمانی برای شما به بار آورده و با قطع نخاع و ضربه مغزی و شکستگی های سخت استخوانی همراه شود. همیشه در دوچرخه سواری باید شش دانگ حواستان را به محیط پیرامونی خود معطوف کنید و با تمام حواس شش گانه خود، دوچرخه سواری کنید. پیش آمده که ماهرترین دوچرخه سواران دارای مدالهای جهانی نیز به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی یا اعتماد به نفس کاذب، جانشان را بر اثر تصادف یا زمین خوردن از دست داده اند. [/quote]

آموزش صحیح دوچرخه سواری

راههای دوچرخه سوار شدن

چند بار نیز قبل از تمرین دوچرخه سواری راه های گرفتن ترمز را تمرین کنید و مطمئن شوید که می توانید به خوبی ترمز بگیرید. خدای ناکرده تصادف هایی که با دوچرخه انجام می شود، بسیار سخت بوده و ممکن است حوادث و اتفاقات ناگواری را برای شما پیش بیاورد. بنابراین ضمن تمرین ترمز گرفتن خوب، حتما راههای کنترل تعادل و همچنین راندن و تمرین دوچرخه در جاهای خلوت و بدون ماشین را تمرین کنید.

پیدا کردن جای خلوت و بدون ماشین می تواند به شما اولین اطمینان قلبی را بدهد که هم خود شما راحت و بدون دردسر تمرین کنید و هم خطر جانی برای شما نداشته باشد.

محلی که برای تمرین دوچرخه سواری انتخاب می کنید، بایستی یک مکان کاملا خلوت، بدون تردد ماشین و همچنین باز و بزرگ باشد. سطح خیابان صاف و بدون سراشیبی و تند بودن یا سربالایی داشتن باشد. همچنین ساق شلوار شما بهتر است کمی تنگ باشد تا به دوچرخه و لاستیکها برخورد نکند و حواس شما را نیز پرت نکند. کفش مناسبی را هم انتخاب کنید که بتوانید بر روی آن تکیه کرده و پدال بزنید.

دوچرخه سواری

دوچرخه سوار شدن

داشتن کلاه ایمنی، زانو بند و محافظ دست نیز لازم است  مخصوصا اگر برای کودکان می خواهید این آموزشها را بدهید ضرورت آن بیش از پیش احساس می شود.

چگونه در ابتدای دوچرخه سواری حرکت کنیم

چنانچه راست پا هستید، رکاب سمت راست را بالاتر ببرید و رکاب سمت چپ نیز در پایین ترین سطح زمین قرار بگیرد. بعد محکم با پای راست بر پدال فشار داده و سپس پای چپ خود را از زمین بردارید و با بالا آمدن پدال با پای قرار گرفته بر روی آن محکم بر زمین فشار دهید. فرمان را محکم بگیرید و به جلو نگاه کنید. همزمان دستهایتان نیز بر روی ترمزها باشد. ترجیحا بهتر است در تمریناتن اول، یک نفر نیز در کنار شما بوده و همراه شما بدود. اگر کنترل تعادل را از دست دادید، بلافاصله با تمرینها و روشهایی که گفته شد، یک پا بر روی پدال قرار گرفته و پای دیگرتان را محکم و سریع بر روی زمین بگذارید.

حفظ تعادل در سرعتهای کم بسیار سخت است و برای تعادل بهتر لازم است کمی پدال بزنید. تمرین دوچرخه سواری در جاها و حیاطهای کوچک نیز سخت تر است و بایستی محل هایی را انتخاب کنید که بتوانید به خوبی فرمان را بپیچانید و دور بزنید و تسلط داشته باشید.

پینوشت: با توجه به اینکه حشرات ریز و مورچه ها و … ممکن است در زمین تمرین یا راندن دوچرخه حضور داشته باشند، محل هایی را برای تمرین و راندن دوچرخه  انتخاب کنید که محل لانه سازی یا وجود حشرات و زبان بسته خدا نباشد. چرا که با قرار گرفتن حشرات و موجودات ریز در زیر لاستیکهای دوچرخه مطمئنا جانشان را از دست خواهند داد. جان شیرین خوش بوده و آنها نیز مانند ما حق حیات و زندگی دارند و جانشان را دوست دارند.

هر زمان توانستیم یک بال حشره را خلق کنیم، آن زمان هم مجوز کشتارشان را خواهیم داشت. آنها موجود موذی نبوده و در چشم ما این گونه به نظر می رسند. آنها هم نفس می کشند و برای زندگی تلاش می کنند و عین ما زندگی را دوست دارند.

یک ورزشکار و انسان واقعی که دارای روحیات و وجدان های سبز و اخلاقی است، به فکر تمامی جانداران خدا خواهد بود. آه و نفرین حیوانات شدیدا اثرپذیر است و خدا صدای مظلومان را می شنود و کسانی که با سنگدلی در مواجهه با حیوانات برخورد می کنند، مطمئنا تقاص آن را خواهند دید.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین
حسین
1 سال قبل

بسیار عالی بود با این تمرین ها من دوچرخه سواری رو یاد میگیرم

ممنون از ادمین این سایت

trackback
عکس دوچرخه سواری بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] فنی تمرینات دوچرخه سواری بازیکنان […]