کد خبر : 3538
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

انتقاد امام جمعه اردبیل از صدور مجوزهای شکار و صید

انتقاد امام جمعه اردبیل از صدور مجوزهای شکار و صید

آیت االله سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیل از صدور مجوزهای شکار و صید در کشور انتقاد کرده و خواستار تجدید نظر در خصوص چنین تصمیمات سازمان حفاظت محیط زیست شد. امام جمعه اردبیل در دیداری که همزمان با هفته محیط ز یست با مدیرکل محیط زیست استان و چندی از محیط بانان و کارکنان این

آیت االله سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیل از صدور مجوزهای شکار و صید در کشور انتقاد کرده و خواستار تجدید نظر در خصوص چنین تصمیمات سازمان حفاظت محیط زیست شد.

امام جمعه اردبیل در دیداری که همزمان با هفته محیط ز یست با مدیرکل محیط زیست استان و چندی از محیط بانان و کارکنان این سازمان در اردبیل داشت، از صدور مجوزهای شکار و صید توسط سازمان محیط زیست انتقاد کرد.

عاملی یادآور شد: مشخص نیست که چنین مجوزهایی برای شکار و صید بر چه پایه و اساسی صادر می شوند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: در مقطعی که گونه های مختلف جانداران بر خلاف گذشته تعدادشان کاهش یافته و تنوع موجود از بین رفته، باید این موضوع جمع گردد.

به گفته وی قبل تر از این گونه های جانوری مختلفی را می توانستیم در طبیعت ببینیم اما الان این گونه نیست و بایستی سازمان حفاظت محیط زیست به جلوگیری از صدور مجوزهای صید و شکار اهتمام ورزد.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: از یک سو در کره زمین منابع محدود به منظور زندگی وجود داشته و جمعیت ها نیز در حال افزایش می باشد. با این اوصاف تخریب محیط زیست زندگی را برای انسان ها سخت تر خواهد کرد و آلودگی های موجود در کلانشهرها باعث بیماری مردم و مراجعه به مراکز درمانی می شود به گونه ای که این اتفاق تا حدودی به اردبیل نیز رسیده است.

آیت الله عاملی به این موضوع نیز اشاره کرد که تحلیل و نظرات سازمان محیط زیست در موضوع صنعت و تولید را باید فصل الخطاب دانست و از آن تبعیت کرد. با این وجود بایستی سازمان محیط زیست در تشخیص و نظرات خود حساب شده و بدون تعصب عمل نماید.

پینوشت: پیش از این مقام معظم رهبری نیز در 15 اسفند 1400 در مراسم درختکاری بر این موضوع تاکید داشته بودند که در اسلام شکار تنها در صورت نیاز به تغذیه مجاز می باشد و در غیر آن خلاف است، و حتی بر این که سفر شکار نیر سفر حرام است؛ تاکید کرده بودند.

به گزارش مارال نیوز، یک شکارچی بیشتر از آن چیزی که با گرفتن جان یک جاندار به دست می آورد؛ آن را از دست می دهد و آن انسانیت و مروت و مهربانی و پاکی قلبش است.

شکار گرفتن جان جانداری است که آن هم مثل ما جان داشته و دوست داشت نفس کشیده و زندگی کند. آه و نفرین حیوانات را به جان نخریم و برای یک وعده غذا یک عمر زندگی و تپش قلب جانداری را نگیریم. آه و نفرین حیوانات اثر پذیر است چرا که خدا نیز آه مظلومان و بیگناهان و معصومان از جمله جانداران زبان بسته را خیلی خوب می شنود و آن را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
مارال نیوز
1 سال قبل

[…] است. کلید طلایی اردبیل نیز پیش تر از این […]

trackback
بیوگرافی محمد ربیعی با عکسهای سرمربی موفق جوان | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] در شهرداری اردبیل، با تیم سابپای […]