کد خبر : 32137
تاریخ انتشار : جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸

معضلات محیط زیست اردبیل را نمایندگان مردم در مجلس جدی بگیرند

معضلات محیط زیست اردبیل را نمایندگان مردم در مجلس جدی بگیرند
حفظ حقوق محیط زیست در اصل پنجاهم قانون اساسی تاکید شده و توجه به آن مصداق حقوق عامه تلقی می شود و لازم است به این چالش ها توجه جدی شود.؛

به گزارش مارال نیوز، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی وجدان سبز، استان اردبیل از چالش های زیست محیطی زیادی رنج می برد که نیازمند توجه مسئولان و نمایندگان مردم در خانه ملت است.

مهمترین چالش های محیط زیست اردبیل و چند سوال از نمایندگان مجلس. دغدغه‌های زیست محیطی کاندیداهای مجلس در تمامی حوزه های انتخابیه اردبیل را خیلی کم می شنویم؛ آن هم در حالی که توجه به داشته های طبیعی و محیط زیست نباید تحت هیچ شرایطی مورد مصلحت سنجی و کم کاری قانون گذاران و آحاد مردم قرار گیرد.

پاسخگویی به این سوالات شاید برای هر مسئول و مدیر تصمیم سازی که می تواند برای رفع آن چاره گشایی کند واجب تر از هر مسئله ای باشد. حال به بهانه قرار گیری در ایام تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی این سوالات و دغدغه ها را که تنها بخشی از چالش های محیط زیستی استان است را مطرح می کنیم. به این امید که کاندیداهای محترم نیز نسبت به این مسائل اشراف داشته و برای رفع آن برنامه داشته باشند.

چه نماینده و نامزد انتخابات مجلس در اردبیل برای  چالش های محیط زیست دارای برنامه است؟

کدام کاندیدایی در صورت منتخب شدن برنامه و توان لازم برای ایستادن مقابل جاده سازی در حریم کوه سبلان و مناطق جنگلی اردبیل را به بهانه طرح های گردشگری دارد؟

مقابل چوب بری و قاچاق چوب در جنگل‌های استان می ایستد و افزایش بودجه جنگل بانی و نظارت‌های سازمان منابع‌ طبیعی را پیگیر می شود؟؟

پیگیر طرح‌های گسترده درختکاری و جنگل‌کاری در استان اردبیل می شود؟؟

جلوی استقرار صنایع آلاینده مثل فولاد و پتروشیمی و معادن شن و ماسه می ایستد و با بهانه رونق اقتصادی تیشه بر سلامتی مردم و محیط زیست نمی زند ؟؟

پیگیر افزایش نیروهای محیط بانی و امکانات و تجهیزات آنان و همچنین وضع قوانین حمایتی از محیط‌ بانان در کنار افزایش مجازات صید و شکار و قوانین بازدارنده واحدهای آلاینده محیط زیست می شود؟؟

پیگیر مشکل به طول و درازا کشیده شده تصفیه خانه شهرک صنعتی اردبیل و الزامات قانونی بیشتر در این راستا می شود؟

از برنامه های خود برای رفع فرونشست دشت اردبیل؛ ورود دام به مراتع، معضل ریزگردها و آلودگی هوا می گوید؟

از نابودی رودخانه قره سوی نمین و احیای آن می گوید؟

پیگیر دلایل نابودی تالاب‌های اردبیل از جمله تالاب پته خور و زنگ خطر به صدا درآمده دیگر تالاب‌های استان می شود؟ «استان اردبیل دارای 52 تالاب است که برخی از آنها اصلا شرایط مناسبی ندارند.»

این موارد تنها نمونه ای از مشکلات و چالش های محیط زیست اردبیل است.

اگر شما کاندیدای محترم مجلس، تا کنون به رفع این چالش های محیط زیستی فکری نکرده و هیچ برنامه ای برای آن ندارید، از همین الان در تصمیم خود برای تصاحب یکی از کرسی های مهم قانون گذاری، تجدید نظر کنید. چرا که این دغدغه ها به هیچ عنوان سطحی و شعاری نبوده و با هیچ چیزی قابل معامله نیست.

حفظ حقوق محیط زیست در اصل پنجاهم قانون اساسی تاکید شده و توجه به آن مصداق حقوق عامه تلقی می شود.

شایسته است عموم مردم در این خصوص از کاندیداهای مجلس مطالبه گری کرده و در انتخاب خود نیز دقت لازم را داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها