کد خبر : 30122
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

بیوگرافی فرغانه قاسموا دختر «عالیم قاسم اوف» خواننده مقام آذربایجان

بیوگرافی فرغانه قاسموا دختر «عالیم قاسم اوف» خواننده مقام آذربایجان
با بیوگرافی، زندگینامه و فعالیت های هنری شاخص فرغانه قاسموا آشنا شویم. در این نوشتار به مرور کوتاهی از زندگینامه دختر هنرمند عالم قاسم اف یعنی فرغانه قاسموا می پردازیم؛

عکسهای فرغانه قاسم اوف در کنار بیوگرافی، زندگینامه و فعالیت های هنری شاخص فرغانه قاسموا. در این نوشتار به مرور کوتاهی از زندگینامه دختر هنرمند فعال در موسیقی مقامات آذری عالم قاسم اف یعنی فرغانه قاسموا می پردازیم.

عالیم قاسیم اف و دخترش فرغانه کنسرت های مشترکی نیز با همدیگر برگزار کرده اند. فرغانه قاسم اوف در حال حاضر 44 سال سن دارد.

فرغانه در ششم اوت 1979 در شهری به نام شماخی به دنیا آمد. خاستگاه وی از شماخی جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان در آن سال ها بود.

عالم قاسم اوف فرغانه

وی در ژانر موسیقی مقامات آذربایجان فعالیت کرده و چهره های محبوب و شناخته شده است.

اجرای دلنشین آهنگ غوغای ستارگان فرغانه قاسموف

خواننده زن آذربایجانی فرغانه در بازخوانی تصنیف غوغای ستارگان، شوری بر پا کرد. آهنگ امشب در سر شوری دارم، امشب در دل نوری دارم، باز امشب در اوج آسمانم فرغانه که با عنوان آهنگ غوغای ستارگان است به دو زبان فارسی و همچنین ترکی آذربایجانی نیز توسط فرغانه اجرا شد. هر دو تصنیف نیز با استقبال بالاییمواجه شد.

فرغانه قاسموا از سال 1996 فعالیت خود را آغاز کرده و علاوه بر آواز در دف نوازی نیز تجربه و تبحر دارد. فرغانه با پدر خود عالم قاسم اوف نیز همکاری های زیادی داشته و آهنگ هایی دلنشین را در کنار پدر خود اجرا کرده است که از جمله آثار فراموش نشدنی موسیقی مقامات آذربایجان می توانند باشند.

عایلم قاسم اوف فرغانه

همچنین فرغانه در کنار عالم قاسم اوف پدرش تصنیف ساری گلین را نیز به شکل متفاوت زیبایی اجرا کرده است که آن نیز در ذهن ها فراموش نشدنی باقی خواهد ماند.

نقش مهم عالم قاسموف در بروز استعدادهای فرغانه

پدر وی عالم قاسموف نیز اکنون 65 سال سن داشته و در شناخته شدن و پرورش استعدادهای دخترش فرغانه نقش به سزایی ایفا کرده است.

فرغانه در 16 سالگی آوازخوانی را به صورت غیر رسمی با پدرش مرور می کرد. به دلیل استعداد، تبحر و تجربه ذاتی که گویا از پدرش به وی به ارث رسیده توانست بسیار خوب عمل کند.

عنوان شده که فرغانه در 20 سالگی تبدیل به آواز خوانی قابل و کامل شد. تا در نهایت عالم قاسم اوف دختر خود فرعانه را به گروه موسیقی خودش معرفی کند.

اولین آهنگ خوانده شده فرغانه قاسم اوف با پدرش

اولین آهنگی نیز که فرغانه به صورت رسمی اجرا کرد آهنگی به نام گتمه، گتمه بود که در کنار پدرش و با همخوانی عالم قاسموف اجرا کرد. همین تک آهنگ نیز با استقبال بالای هواداران مواجه شد.

نوع موسیقی ها و آواز خوانی های عالم قاسموف و دخترش فرغانه در کنار این که برای مقامات دوستان بسیار مقبول است. بلکه در میان شنوندگان و علاقه مندان به موسیقی مدرن نیز دارای محبوبیت است.

در زیر عکسهای فرغانه و همچنین پدرش عالیم قاسیم اوا را در کنسرت  و برنامه های مختلف خواهید دید.

فرغانه قاسم اوا خواننده

عکسهای فرغانه خواننده شناخته شده محبوب آذری

فرغانه قاسم اوا مقام

عکسهای جدید و قدیمی از فرغانه قاسم اف

فرغانه قاسم اوا مقامات آذری

فرغانه قاسم اوا مقامات آذری

فرغانه قاسم اوا

عکس متفاوت از فرغانه قاسم اوا در کنسرت مقامات آذری

فرغانه

پوستر متفاوت از دف نوازی فرغانه دختر عالم قاسم اوف

عالیم قاسم اوف

فرغانه و پدرش عالیم در کنسرت مشترک استانبول

قاسم اوف

عکس زیبا از اجرای زنده قاسم اوف

قاسم اوف عالم فرغانه

تشویق عالم قاسم اف و عکس زیبا در کنسرت

عالم قاسم اوف

عکس باکیفیت از اجرای عالم قاسم اوف خواننده مقامات آذربایجان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها