کد خبر : 19486
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

ورزش چه تاثیری بر سلامت قلب و بازگشایی عروق دارد

ورزش چه تاثیری بر سلامت قلب و بازگشایی عروق دارد
فواید ورزش و چگونگی تاثیر آن بر افزایش کارایی و بهبود عملکرد بدن را مرور می کنیم.؛

ورزش چگونه به سلامتی بدن کمک می کند. فعالیت های ورزشی چگونه مانع بروز سکته قلبی و همچنین بازگشایی عروق خونی می شوند. در این مطلب تحلیلی بخوانیم.

ورزش کردن عامل مهمی برای تسریع جریان خون هستند چرا که به گشاد شدن عروق خونی منجر می شود. همچنین قلب یک عضله بوده که با ورزش کردن منظم، به اندازه و اصولی توان عضله قلبی بالا رفته و با نیروی بیشتری اقدام به پمپاژ خون می کند.

ورزش کردن بهترین اقدام به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری های شایع است. همچنین از شیوع فشار خون و بیماری های مرتبط با آن و افزایش کلسترول خونی جلوگیری می کند. همچنین داشتن تحرک بدنی چربی خون را نیز به شکل ملموسی کاهش می دهد.

ورزش چه تاثیری بر سلامت قلب و بازگشایی عروق دارد

به جای مصرف دارو شدیدا توصیه شده که ورزش کنیم. همچنین برای انواع بیماری های دیابتی نیز ورزش بسیار توصیه می شود چرا که قند خون را به صورت طبیعی کاهش می دهد.

کاهش ضربان قلب به دلیل نیرو گرفتن بیشتر عضلات قلب و تقویت عضلات و ماهیچه ها و همچنین افزایش حجم تنفسی از دیگر مزایای ورزش است.

ورزش چگونه به موفقیت شغلی و شخصی می انجامد

افرادی که ورزش می کنند و در نتیجه قلب قوی تر، عروق خونی گشادتر و ریه هایی بهتر دارند زودتر خسته نمی شوند. این موضوع به افزایش ا عتماد به نفس، کارایی و همچنین موفقیت در زندگی شغلی و تحصیلی و شخصی نیز منحر می شود.

ورزش چه تاثیری بر سلامت قلب و بازگشایی عروق دارد

ورزش مقاومت بدن در مقابل بیماری های مختلف را نیز افزایش می دهد. البته بایستی در انجام ورزش بیشتر روی ورزشهای هوازی تاکید شود چرا که فواید این نوع ورزش ملموس تر و بهتر از سایر ورزش ها می باشد و میزان آسیب های آن نیز در مقایسه با آسیب های ناخواسته و برخوردهای فیزیکی سایر ورزشها ناچیز است. البته در هر ورزشی بایستی از رعایت اصول آن غافل نشده و با اطلاعات قبلی و مشاوره آن را شروع کرد. نظم در انجام ورزش نیز بسیار مهم است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها