کد خبر : 4088
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰

اهدای خون چگونه بیماری های قلبی را کاهش می دهد

اهدای خون چگونه بیماری های قلبی را کاهش می دهد

اهدای خون چگونه به بیماری های قلبی کمک کرده و فواید متعدد آن چرا منجر به کاهش امراض و تقویت قلب و عروق می شود. به گزارش مارال نیوز، اهدای خون علاوه بر یک وظیفه اخلاقی، انسانی و وجدانی نشانگر مسئولیت پذیری و بی تفاوت نبودن افراد در قبال بیماران و نیازمندانی هست که چشم

اهدای خون چگونه به بیماری های قلبی کمک کرده و فواید متعدد آن چرا منجر به کاهش امراض و تقویت قلب و عروق می شود.
به گزارش مارال نیوز، اهدای خون علاوه بر یک وظیفه اخلاقی، انسانی و وجدانی نشانگر مسئولیت پذیری و بی تفاوت نبودن افراد در قبال بیماران و نیازمندانی هست که چشم به راه اهدا کنندگان هستند. کسانی که به هر دلیلی دچار مشکل جسمانی شده و به اهدای خون نیاز دارند را نباید تنها گذاشت.

خون اهدا کردن و فواید

فایده اثبات شده اهدای خون

اهدای خون علاوه بر کمک به بیماران، به فرد اهدا کننده نیز فواید زیادی دارد که از آن جمله می توان به کاهش بیماری های قلبی اشاره کرد.

کاهش بیماری قلبی با اهدای خون

اهدای منظم خون به دلیل کنترل سطح آهن ریسک ابتلا به بیماری و امراض مختلف قلبی را کاهش می دهد.
همچنین با اهدا کردن خون، سلول های جدید خونی تقویت می شود چرا که هدیه دادن خون به تحریک تولید سلول های جدید خونی می انجامد و تمام گلبول های قرمزی که از دست رفته بودند در زمان کمتر از دو ماه و معمولا بین سی تا شصت روز جاگیزین خواهند شد.
حفظ سطح سالم آهن و کاهش خطرهای مبتلا شدن به سرطان و کاهش وزن و پیشگیری از ابتلا به هموکروماتوز از دیگر فواید اهدای مرتب و مستمر اهدای خون است.

فایده اثبات شده اهدای خون

فواید کامل اهدای خون

توجه کنید که یکی از گران قیمت ترین و خاص ترین آزمایش های خون قبل از اهدای خون به صورت رایگان از تمامی اهدا کنندگان در مراکز انتقال خون انجام می شود و این آزمایش می تواند یک چکاپ کامل خونی باشد تا چنانچه شما بیماری خاصی نیز داشته باشید، متوجه شوید. همچنین پزشک نیز قبل از اهدای خون شما را کامل معاینه می کند تا در صورت داشتن شرایط اهدای خون اجازه آن داده شود.
[quote]اهدای خون علاوه بر اینکه ضرری برای بدن ندارد بلکه به حفظ تندرستی و سلامت قلب و کبد و بهتر کردن گردش خون نیز کمک می کند. [/quote]

زمان زیادی هم از شما نمی گیرد و در کمتر از 30 دقیقه کل کارهای شما برای اهدای خون تمام می شود و در نهایت با وجدانی آسوده و روح و جسمی راحت می توانید به زندگی عادی خود بپردازید.

در این دو روز زندگی و کوتاه بودن آن، مهربانی ها را از هم دریغ نکنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها