کد خبر : 2105
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

عکس شیر دادن به توله های یوز متولد شده در اسارت

عکس شیر دادن به توله های یوز متولد شده در اسارت

شیر خوردن توله یوز آسیایی ایران، توله یوزها چقدر بزرگ شدند؟ عکس شیر دادن به توله های یوز متولد شده در اسارت در پارک ملی توران شاهرود سمنان را ببینید. دو اتفاق تلخی که در خصوص توله یوزهای تازه متولد شده در شرایط نیمه اسارت و نیمه آزاد پارک ملی توران اتفاق افتاده بود باعث

شیر خوردن توله یوز آسیایی ایران، توله یوزها چقدر بزرگ شدند؟ عکس شیر دادن به توله های یوز متولد شده در اسارت در پارک ملی توران شاهرود سمنان را ببینید.

دو اتفاق تلخی که در خصوص توله یوزهای تازه متولد شده در شرایط نیمه اسارت و نیمه آزاد پارک ملی توران اتفاق افتاده بود باعث تلخ کامی و همچنین انتقاداتی شده بود که به نظر می رسید این موضوعات باعث شده بود تا اخبار کمتری از شرایط توله یوزها منتشر شود.

اولین اتفاق اشتباه در اعلام جنسیت توله یوزهای تازه متولد شده بود که همه آنها ماده اعلام شده بودند  که در نهایت بعد از چند روز تشخیص نادرستی در نر یا ماده بودن توله یوزپلنگها اعلام شد.

شیر دادن به توله های یوز

شیر دادن به توله های یوز ایران

دومین مورد نیز در خصوص یوزهای متولد شده، این بود که یکی از توله یوزها به دلیل ناهنجاری مادرزادی و چسبندگی ریه تلف شد و این موضوع انتقاد و ایرادهایی نسبت به نوع نگهداری و شرایط یوزها را باعث گردید.

در بخش محیط زیست مارال نیوز نیز در خصوص دلیل واقعی کشته شدن توله یوز ایران در پارک توران مطلبی تهیه شده بود که می توانید بخوانید.

بعد از چند روز عکسهای جدیدی از نحوه شیر دادن و بزرگ شدن دو توله یوز تازه متولد شده و همچنین شیر خوردن آنها منتشر شده است.

گفتنی است حال توله یوزها خوشبختانه خوب است و چشم های خودشان را نیز باز کرده و تا حدودی توله یوزها بزرگ شدند.

به دلیل اینکه مادر یوزپلنگ آسیایی به روش سزارین و با کمک دامپزشکها توله های خود را به دنیا آورده بود، و همچنین ضعیف بودن او امکان شیر دادن به توله هایش را نداشت و بدین دلیل به صورت دستی به توله یوزهای آسیایی شیر داده می شود.

خوشبختانه توله یوزپلنگ های توران در وضعیت مناسبی قرار دارند و در حال حاضر از نظر وزن و بزرگ شدن نگرانی چندانی ندارند هر چند لازم است مثل گذشته حساسیت و توجه ها نسبت به سرنوشت این توله یوزها بالا باشد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
نگرانی بارداری مجدد یوزپلنگ آسیایی بعد از عمل سزارین رفع شد | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] می کرد و به آنها شیر می داد و تلفات توله ها […]