کد خبر : 3343
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

روش مراقبت و نگهداری از گوش های سالم و تمیز

روش مراقبت و نگهداری از گوش های سالم و تمیز

برای داشتن گوش های سالم و تمیز باید چه کار کنیم؟ به منظور جلوگیری از آسیب به گوش باید چه اقداماتی انجام دهیم؟ برای سالم نگه داشتن گوش هایمان باید چه کار کنیم؟ گوش ها در طول شبانه روز کار کرده و اطلاعات حیاتی و مورد نیاز محیط پیرامونیمان را در اختیارمان قرار می دهند.

برای داشتن گوش های سالم و تمیز باید چه کار کنیم؟ به منظور جلوگیری از آسیب به گوش باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

برای سالم نگه داشتن گوش هایمان باید چه کار کنیم؟ گوش ها در طول شبانه روز کار کرده و اطلاعات حیاتی و مورد نیاز محیط پیرامونیمان را در اختیارمان قرار می دهند.
مراقبت از این عضو مهم و حیاتی، یک ضرورت است. بایستی با رعایت چند نکته به افزایش شنوایی و جلوگیری از آسیب به گوش کمک کنیم.
توجه کنید که مجاری های گوش خود به خود تمیز می شوند هر جرمی که در جلوی گوش مشاهده می شود را به سادگی می توان با سواپ پنبه ای برداشت اما دقت کنید که نباید هرگز گوش پاک کن را وارد گوش هایتان کنید.

گوش پاک کن ممنوع

پرهیز از استفاده از گوش پاک کن

گوش پاک کن و آسیب به گوش

اشیای نوک تیز نیز نباید وارد گوش شوند. این اقدام ممکن است به گوش شما اسیبهای جدی و غیرقابل جبرانی وارد کرده و علاوه بر آن موم موجود را نیز بیشتر به داخل گوشتان وارد نماید.

اگر گوش شما می خارد، به منظور خاراندن آن کاری انجام ندهید. چنانچه خارش مدنظر گوش ادامه دار بود و گوش دردتان نیز شروع شد سریعا و بدون تلف کردن وقت به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

نکات مهم در خصوص گوش ها

نکات مهم برای داشتن گوش سالم و شنوا

از آلودگی های صوتی و صدای بلند دور باشید و از گوش گیر در چنین مواقعی استفاده کنید. صداهای بیش از 85 دسی بل به شنوایی دایمی آسیبهای جدی وارد خواهند ساخت.
علایم شنوایی ضعیف را نیز باید جدی بگیرید و چنانچه در خانه مجبور به بلند کردن صادی تلویزیون برای شنیدن کامل آن هستید یا دیگر موارد مشابه، سریعا به متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه نمایید تا علت آن و همچنین راههای درمان توسط پزشک مشخص شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها