کد خبر : 3533
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

تاریخچه صعود تیم ملی فوتبال ولز به جام جهانی

تاریخچه صعود تیم ملی فوتبال ولز به جام جهانی

تاریخچه و عملکرد تیم ملی فوتبال ولز در جام جهانی؛ پیش از این یاران گرت بیل در جام جهانی چند بار حاضر شده بودند و به وسیله چه تیمی از گردونه مسابقات حذف شدند. به گزارش مارال نیوز، وقتی نام وایکینگ ها و ولز به گوش می رسد، نام گرت بیل اولین اسمی است که

تاریخچه و عملکرد تیم ملی فوتبال ولز در جام جهانی؛ پیش از این یاران گرت بیل در جام جهانی چند بار حاضر شده بودند و به وسیله چه تیمی از گردونه مسابقات حذف شدند.

به گزارش مارال نیوز، وقتی نام وایکینگ ها و ولز به گوش می رسد، نام گرت بیل اولین اسمی است که در ذهن ها تداعی می شود.

مهاجم صخره ای ولزی ها که در بسیاری از مسابقات به تنهایی کار را می تواند به سود تیمش در بیاورد حالا برای نخستین بار می تواند طعم حضور در جام جهانی را بچشد.

عکسی از شادمانی جالب گروهی بازیکنان تیم ملی ولز در پی صعود به جام جهانی 2022 قطر را در عکس بالا می بینید که رو به دوربین های عکاس و فیلمبرداری به شکل جالبی انجام شده است.

عملکرد ولز در جام جهانی

آخرین باری که تیم ملی ولز توانسته به جام جهانی صعود کند برمی گردد به حدود 63 سال قبل.

طرفداران فوتبال در ولز مطمئنا حالا سر از پا نمی شناسند. آنها بیش از 6 دهه از حضور در جام جهانی ناکام بودند اما الان به این موفقیت توانستند دست یابند.

تیم ملی ولز در آخرین باری که در جام جهانی حضور داشت، به وسیله گلی که توسط پله افسانه ای از برزیل دریافت کردند، از گردونه رقابتها حذف شدند.

در آن دوره از رقابتها پله فقط هفده سال سن داشت.

عکس تاریخی قدیمی از بازی تیم ملی ولز و برزیل مقابل یاران پله در جام جهانی 63 سال پیش را که با شکست ولز همراه شد،به همراه مقایسه عکس بازیکنان امروزی ولز را ببینید.

ولز در جام جهانی مقابل برزیل و پله

پله برزیل مقابل تیم ملی ولز

ولز برای حضور مجدد در جام جهانی علاوه بر صبر 63 ساله، توانست حسرت روی دل تیم های بزرگی همچون جمهوری چک، اوکراین و اسکاتلند گذاشته و با حذف چنین تیمهای قدرتمندی جواز حضور در جام جهانی قطر را پیدا کند.

ولز در گروه بی مسابقات با تیم های ملی انگلیس، ایران و آمریکا همگروه شده است.

روز گذشته ولز با یک گل توانست اوکراین را شکست داده و به جام جهانی صعود نماید.

ولز در رقابت های جام جهانی 2022 قطر بایستی در دومین دیدار خود مقابل ایران و شاگردان اسکوچیچ بایستد. این دیدار در اوایل آذر ماه در قطر برگزار خواهد شد.

مطلب مرتبط بیماری سرمربی تیم ملی فوتبال اسکوچیچ، بازی دوستانه تیم ملی ایران بعد از کانادا و همچنین تاریخ بازی های ایران در جام جهانی را می توانید در بخش ورزشی مارال نیوز بخوانید. دیدگاه هایتان را نیز برایمان بنویسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
بازی قابل قبول ولز مقابل بهترین تیم اروپا | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] کیفی خوب تیم ملی ولز؛ روز گذشته […]

trackback
آمار و عملکرد راب پیج سرمربی ولز | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] تیم ملی ولز مدت زمان تقریبا […]