کد خبر : 5360
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

عوارض زیاد خوردن گیلاس؛ چرا نباید در مصرف آلبالو زیاده روی کرد؟

عوارض زیاد خوردن گیلاس؛ چرا نباید در مصرف آلبالو زیاده روی کرد؟

ضرر زیاد خوردن گیلاس و زیاده روی در مصرف آن چیست؟ چرا نباید گیلاس و آلبالو را به مقدار زیاد خورد و یانهایی که زیاد خوردن این میوه های تابستانه گریبان ما را گرفته و بر بدن عوارض می گذارد چه چیزهایی می تواند باشد؟ به گزارش مارال نیوز، زیاده روی در مصرف و خوردن

ضرر زیاد خوردن گیلاس و زیاده روی در مصرف آن چیست؟ چرا نباید گیلاس و آلبالو را به مقدار زیاد خورد و یانهایی که زیاد خوردن این میوه های تابستانه گریبان ما را گرفته و بر بدن عوارض می گذارد چه چیزهایی می تواند باشد؟

به گزارش مارال نیوز، زیاده روی در مصرف و خوردن هر چیزی با زیان های جبران ناپذیری می تواند همراه باشد که آلبالو و گیلاس نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

پیش از پرداخت به مطلب عوارض زیاده روی در مصرف آلبالو و گیلاس و ضرر زیاد خوردن آن ها این نکته را عرض کنیم که موارد زیر در خصوص زیاده روی در مصرف گیلاس اعلام شده اما از آن رو که شباهتهای زیادی بین مواد مغذی و بافت و ساختار آلبالو و گیلاس وجود دارد، می توان تا حدودی این موارد را به آلبالو نیز تعمیم داد.

چرا گیلاس را نباید زیاده روی کرد

این نکته را هم در نظر بگیریم که برخی از افراد دارای آلرژی به خوردن گیلاس و آلبالو هستند که آنها بایستی با رعایت شرایط بدنی خود از خوردن این میوه ها پرهیز کنند یا زیرنظر متخصص و طبق تجویز او عمل نمایند.

گیلاس با وجود افزایش سلامت قلبی و التیام بخشیدن امراض مرتبط با آن و همچنین بهبود خواب و التهابات بدنی، چنانچه با زیاده روی همراه شود، ناخوشایند خواهد بود.

عوارض و ضرر و زیان گیلاس و آلبالو

عوارض زیاد خوردن گیلاس

به دلیل فیبر بالایی که گیلاس دارد، چنانچه در مصرف گیلاس زیاده روی شود عوارض و ضررهایی همچون کرامپ های شکمی، نفخ و گاز روده پیش می آید.

هر فنجان گیلاس حاوی حدود سه گرم فیبر می باشد. تحقیقاتی که در دانشگاه سان فرانسیسکو آمریکا انجام شده میزان مورد نیاز فیبر بدن به صورت روزانه حداکثر در بالاترین شرایط 30 گرم در شبانه روز عنوان شده و این در شرایطی است که فیبر تنها در گیلاس وجود نداشته و در سبزیجات و سایر میوه ها و غلات و آجیل ها و همچنین حبوبات می توان آن را یافت بنابراین با رعایت این شرایط بایستی اقدام به خوردن گیلاس کرد.

چرا نباید گیلاس و آلبالو را زیاد خورد

شکمتان را تنها با گیلاس پر نکنید

با وجود فواید بسیار زیاد گیلاس اما چنانچه شکم خود را با گیلاس پر کنید، بدن شما از جذب سایر مواد مغذی غافل مانده و اشتهایی نیز برای خوردن سایر مواد نخواهید داشت. گیلاس علی رغم داشتن منبع غنی کربوهیدرات و پتاسیم اما میزان کافی از مواد معدنی و ویتامین و چربی های شباع و همچنین پروتئین ها را ندارید و زیاده روی در مصرف آن ممکن است به کمبودهای غذایی برای شما بیانجامد.

متخصصان طب سنتی و دیدگاهشان در خصوص خوردن گیلاس

متخصصان طب سنتی در خصوص گیلاس و آلبالو چه نظری دارند؟ آنها نیز عموما بر این اعتقادند که زیاد خوردن گیلاس برای معده و همچنین ساختار گوارشی مضرات داشته و ساختار گوارشی را با اختلال همراه می سازد.

همچنین در طب سنتی عنوان شده که خوردن گیلاس بعد از غذا برای بدن زیان دارد و چنانچه بعد از گیلاس شروع به خوردن آب کنید، اختلال در معده و ساختارهای گوارشی ممکن است پیش بیاید.

تاثیر ضرر خوردن گیلاس بر گوارش بدن؛ بعد از میل کردن غذاهای پرچرب و سنگین و گوشتی یا برنجی بیشتر نیز خواهد بود.

چرا نباید گیلاس و آلبالو را زیاد خورد

این اختلالات معده و گوارشی بر اثر زیاده روی در مصرف گیلاس و یا خوردن آن در وعده های غذایی نامناسب بعد از غذاخوردن و با شکم پر پیش می آید.

قند خون بسیار بالا در گیلاس

قند گیلاس به ویژه گیلاس های خشک بسیار بالاست به گونه ای که در تنها یک فنجان گیلاس خشک شده حدود سی گرم شکر وجود دارد و این مقدار در گیلاس های تازه به میزان بیست گرم شکر است.

بنابراین زیاده روی در مصرف گیلاس می تواند همان ضرری را که نوشابه بر بدن از نظر تاثیرگذاری در افزایش قند خون می گذارد، ایجاد کند.

خلاصه اینکه گیلاس سرشار از مواد مغذی همچون فولیک اسیدها و فیبر بوده و برای بهبود سلامت قلب و شریان های خونی و بهبود خواب مفید بوده اما زیاده روی در مصرف آن ممکن است بلای جان شده و عوارض زیادی بر بدن تحمیل کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها