کد خبر : 4662
تاریخ انتشار : شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

چه کارهایی باعث پیشگیری از وبا و انتقال آن می شود

چه کارهایی باعث پیشگیری از وبا و انتقال آن می شود

بیماری وبا از بیماری های آزاردهنده ای بوده که دانستن برخی اطلاعات و کارها برای پیشگیری از انتقال وبا و جلوگیری از سرایت آن موثر است. به گزارش مارال نیوز، از علامت هایی که پس از انتقال بیماری وبا ایجاد می شود می توان به این نشانه ها و علایم هشدار دهنده زیر اشاره کرد.

بیماری وبا از بیماری های آزاردهنده ای بوده که دانستن برخی اطلاعات و کارها برای پیشگیری از انتقال وبا و جلوگیری از سرایت آن موثر است.
به گزارش مارال نیوز، از علامت هایی که پس از انتقال بیماری وبا ایجاد می شود می توان به این نشانه ها و علایم هشدار دهنده زیر اشاره کرد.

پیشگیری از ابتلا و انتقال وبا

راههای پیشگیری و نشانه های وبا

در اینفوگرافیک بالا به صورت خلاصه راههای پیشگیری، انتقال و علامتهای وبا شرح داده شده است.

نشانه های ابتلا شدن به وبا

اسهال آبکی شدید از جمله شایع ترین علائم ابتلا به وبا است. همچنین استفراغ بدون حالت تهوع و کم آبی شدید بدن در کنار غر غر کردن و احساس پر بودن شکم از دیگر نشانه های ابتلا به وبا است.
وبا از جمله بیماری های خطرناکی بوده که در فصول گرم سال از جمله تابستان با قدرت سرایت و انتقال و همه گیری بیشتری نسبت به سایر اوقات همراه می شود.

چگونه به وبا مبتلا می شوم

از راههای ابتلا و انتقال وبا می توان به تماس مستقیم یا غیرمستقیم با آلودگی ها اشاره کرد. همچنین بستنی و شیرآلوده در صورت مصرف و دادن شیر با بطری به جای شیر مادر به کودک و همچنین غذاهای پخته و نیمه پخته آلوده از جمله راه های انتقال وبا می باشند.

راههای پیشگیری از وبا

برای جلوگیری از ابتلا به وبا لازم است تا از مصرف آب های چاه و رودخانه اجتناب شده، از آب سالم برای شستشو و آشامیدن بهره گرفته شود.

همچنین جوشاندن آب و شیر به منظور تهیه شیر خشک نوزاد و دفع بهداشتی زباله ها و فاضلاب و گرم کردن و پختن غذا به میزان کافی برای پیشگیری و جلوگیری از ابتلا به بیماری وبا از ضروریات است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
مارال نیوز
1 سال قبل

[…] منظور پیشگیری از ابتلا… و جلوگیری […]

trackback
مارال نیوز
1 سال قبل

[…] گرفتن این ویروس پیشگیری […]