کد خبر : 29307
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴

ماهیگیری ورزش نیست جنایت است

ماهیگیری ورزش نیست جنایت است
 ماهیگیری ورزش نیست. ماهیگیری جنایت است. ورزش با اخلاق و پهلوانی عجین است نه با کشتار و بی رحمی. اگر جان را خدا داده چرا باید تو بستانی؟؛

این یک شعار نیست. یک حقیقت است. ماهیگیری ورزش نیست. ماهیگیری تفریح نیست. ماهیگیری جنایت است. برخی افراد در حال تبلیغ رشته ای به نام ماهیگیری هستند و ازآن به عنوان ورزش نیز یاد می کنند. در حالی که ماهیگیری در نقطه مقابل ماهیت ورزش که رشد اخلاق و پرورش ذهن است قرار دارد.

ترویج دهندگان صید و ماهیگیری نباید فراموش کنند که قبل از ترویج خشونت، اولین کاری که می کنند گذاشتن پا بر روی وجدان و اخلاق پاک انسانی است.

به عکس زیر با دقت نگاه کنید و ببینید آیا اسم این را می توان ورزش گذاشت؟؟

ماهیگیری

هرگز نمی توان پدری را درک کرد که از دست بچه خود گرفته و او را با اسم تفریح و ورزش به ماهیگیری می برد. این دقیقا به همان اندازه برای روح و روان کودک خشونت زاست که دیدن قربانی گوسفند از نزدیک تاثیر منفی می گذارد.

تصور کنیم قلاب تیز ماهی به فک و دهان ماهی وارد می شود. ماهی غرق در خون و تقلا برای نجات جان خود است و چشمهای نگرانش در حال بیرون آمدن از حدقه است . در این حین کودک ماهیگیر به همراه پدر و سرپرست خود غرق در شادی در حال بالا پریدن از گرفتن جان یک جاندار با دستان خود است. این ماهیگیر به صورت مستقیم در یک زنجیره کشتار قرار می گیرد. همچنین به صورت غیرمستقیم تمرین کشتن و سنگدلی با حیوانات و در ادامه با انسانها را می کند.

چه توقعی از کودکی که کشتن و جان گرفتن را از همان سنین پایین تجربه کرده را می توان در مواجهه با همنوعانش داشت؟ چگونه بزرگسالی که در تلاش برای گرفتن جان یک جاندار است و به بی رحمانه ترین شکل جان حیوان را می گیرد می تواند دم از انسانیت بزند؟ اسم این را هم گذاشته اند ورزش !!!!

جایگزین ماهیگیری بدون کشتار

اگر فکر می کنید تمرکز و سکوت کنار رودخانه در تمدد اعصاب و روان تاثیر مثبت می گذارد؛ روی همان آب خرده نانی بریزید و مترصد غذا خوردن ماهیها باشید. در این حالت روح خود را با مهربانی سیراب خواهید کرد و دست و فکر و روحتان به خون آلوده نمی شود. چرا که با عمل خود جان جانداری را نمی ستانید.

ماهیگیری

ماهیگیری ورزش نیست. ماهیگیری جنایت است. ورزش با اخلاق و پهلوانی عجین است نه با کشتار و بی رحمی. اگر جان را خدا داده چرا باید تو بستانی؟

در سابقه اکثر افرادی هم که درزندانها پرونده قتل و جنایات بزرگ دارند شکار، صید یا حیوان آزاری در کودکی وجود دارد. بنابراین از نظر روانشناسی هم توصیه شده که خود افراد نباید به صورت مستقیم در زنجیره صید و شکار قرار بگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها