کد خبر : 2727
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱

ورزشهای بومی و محلی شهر هیر تقویت می شوند

ورزشهای بومی و محلی شهر هیر تقویت می شوند

ورزشهای بومی و محلی شهر هیر تقویت می شوند . نشست صمیمی بتول حسین زاده رئیس اداره ورزش و جوانان هیر با رئیس هیئت ورزشهای بومی و محلی بخش هیر به منظور تقویت رشته های بومی محلی در شهر هیر برگزار شد. در راستای برنامه ریزی ورزش روستایی و عشایری، دارا مصدق رییس هیات ورزشهای

ورزشهای بومی و محلی شهر هیر تقویت می شوند . نشست صمیمی بتول حسین زاده رئیس اداره ورزش و جوانان هیر با رئیس هیئت ورزشهای بومی و محلی بخش هیر به منظور تقویت رشته های بومی محلی در شهر هیر برگزار شد.

در راستای برنامه ریزی ورزش روستایی و عشایری، دارا مصدق رییس هیات ورزشهای بومی و محلی بخش هیر به همراه رابطین روستاهای بودالالو و نوشهر به اداره ورزش و جوانان رفتند.
مصدق ازخاطرات ۲۰ ساله ورزش روستایی که در آن دوران داشتند تعریف کرد و گفت ؛ما ورزش را در هیر از بین مزارع کشاورزی؛ دورهمی ها احیا کردیم و توانستیم مردم را به سمت ورزش و با آن آشنا کنیم.
وی از ابراز گله مندی بخش دولتی از ورزش بومی و محلی که تاکنون حتی به نشانه احترام به روستاهای آنها وارد نشدند آزرده شد و خاطر نشان کرد: مردم ورزش دوست هیر به عنوان خیران ورزشی همیشه پای کار بودند و اگر این ورزش حتی در سطح کشور حرفی در کشتی پهلوانی و سنتی دارد نتیجه زحمات این مردم می باشد.
دارا مصدق ضمن اینکه درد و دل رابطین ورزش روستا را شنید افزود: چنانچه اگر هم اکنون ورزش روستایی ما با آن سابقه درخشان به فراموشی و به عرصه تعطیلی کشیده شده است نتیجه عدم توجه به آنان بوده است و انتظاری از رابطین نمیشود داشت.
در ادامه بتول حسین زاده رئیس ورزش و جوانان هیر گفت: تمام کمبودها قابل لمس هستند و ما نیز طبق ماموریتی که داریم سعی خواهیم کرد با تمام توان در جهت رفع مشکلات آن بربیاییم.

حسین زاده تاکید کرد: روستاها مهد پرورش و استعداد هستند و این بر هیچ کس پوشیده نیست ، بنابراین رابطین روستاها باید تمام تلاش خود را برای هرچه پرشور کردن ورزش های سنتی (چیلینگ آغاج،قیش گوتی،بیش داش،هفت سنگ،ایین عروس بران و مسابقات دو و میدانی، دارت، طناب کشی، فوتبال خاکی ، گلگشت و همایش های پیاده روی،برگزاری دوره های آموزشی پیش از ازدواج و آسیب های اجتماعی و..‌ شروع کنند.

در پایان رضوان سرشار رابط ورزش روستا و دهیار نوشهر و یوسف دیندار رابط ورزش روستاو دهیار بودالالو به ارائه گزارش پرداختند و از آمادگی هرچه بیشتر برای برگزاری هر گونه برنامه اعلام حضور کردند.

منبع: کانال تلگرامی ورزش و جوانان هیر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
جذب اسپانسر و حامی مالی برای توسعه ورزش بخش «هیر» | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] شورای اسلامی شهر هیر از اجرای مصالحه […]