کد خبر : 1532
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰

نحوه فیلمبرداری و ساخت کارتون و انیمیشن کودکان

نحوه فیلمبرداری و ساخت کارتون و انیمیشن کودکان

کارتون محبوب کودکان و نوجوانان چگونه ساخته می شود. عکس و نحوه ساخت و تولید کارتونها و انیمیشن های کودکانه که از تلویزیون برای بچه ها و نوجوانان پخش می شود. کارتون های کودکانه چگونه تولید و فیلمبرداری می شوند؟ در این مطلب با هم می خوانیم. حتما شما هم اسم کارتون بره ناقلا را

کارتون محبوب کودکان و نوجوانان چگونه ساخته می شود. عکس و نحوه ساخت و تولید کارتونها و انیمیشن های کودکانه که از تلویزیون برای بچه ها و نوجوانان پخش می شود. کارتون های کودکانه چگونه تولید و فیلمبرداری می شوند؟ در این مطلب با هم می خوانیم.

حتما شما هم اسم کارتون بره ناقلا را شنیده اید. کارتون زیبای کودکانه که با موزیک و آهنگ و داستان خاص کودکانه خود کلی طرفدار نیز پیدا کرده است.

اگر شما احیانا این سریال تلویزیونی کارتونی را هم تماشا نکرده باشید؛ حتما اسم شخصیت بره ناقلا و یا عکس و طرحش را بر روی دفترها و کتابهای کودکانه و مغازه ها و بنرهای تلیغاتی دیده اید.

اما حالا بد نیست یک حقیقت جالب در خصوص نحوه ساخت کارتون بره ناقلا بدانید. چیزی که شاید از شنیدنش شاخ هم دربیاورید.

به منظور تصویر و فیلمبرداری از این کارتون و انیمیشن تمامی حرکات و اجزای صحنه به صورت فریم به فریم با کمک دست تغییر داده شده و فیلمبرداری می شد.

بعد از انجام این کار، تمامی تصاویر فیلمها را در کنار هم می چیدند تا یک حرکت کوچک و کوتاه مطابق با فیلمنامه کارتون شکل گیرد.

در روش مذکور، جا به جا شدن شخصیتهای کارتون و یا افسوس خوردن، ناراحت شدن، خوشحال شدن، غذایی خوردن یا هر گونه حرکت و واکنش دیگری را از خود نشان دادن همگی بر اساس حرکات دست به صورت فریم به فریم عوامل کارتون و کنار هم قرار دادن صحنه ها در کنار یکدیگر انجام پذیرفته است.

نگاهی به تصویر و عکس بالایی سایت نیز تا حدودی می تواند منظور و نحوه تولید کارتون ها و انیمیشن ها را نشان دهد.

روشی که برای ساخت چنین کارتونهایی به کار برده می شود؛ استاپ موشن نام دارد که آنهایی که تجربه و دستی در ساخت مونشن گرافی و کارتون و انیمیشن دارند؛ حتما اسمش را شنیده و کم و بیش با آن آشنا هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها