کد خبر : 3170
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲

پیامدهای سخت غیرقابل جبران فرهنگی ازدواج در سنین پایین

پیامدهای سخت غیرقابل جبران فرهنگی ازدواج در سنین پایین

ازدواج در سنین پایین که در برخی روستاها و مناطق حاشیه ای نمونه هایی از آن را می بنییم، پیش از شکل گیری بلوغ عاطفی، جسمی و اجتماعی، با پیامدهای سخت فرهنگی و فردی مواجه خواهد شد. مشکلی که دامن خانواده و حتی فرزندان را نیز در آینده ای نزدیک خواهد گرفت. به منظور کاهش

ازدواج در سنین پایین که در برخی روستاها و مناطق حاشیه ای نمونه هایی از آن را می بنییم، پیش از شکل گیری بلوغ عاطفی، جسمی و اجتماعی، با پیامدهای سخت فرهنگی و فردی مواجه خواهد شد. مشکلی که دامن خانواده و حتی فرزندان را نیز در آینده ای نزدیک خواهد گرفت.

به منظور کاهش آسیب های اجتماعی کارگاه و مشاوره رایگان ازدواج زود هنگام توسط اداره ورزش و جوانان بخش هیر برگزار شد.
به گزارش مارال نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان بخش هیر؛ یک دوره کارگاه آموزشی و مشاوره ازدواج زودهنگام ویژه دختران و مادران به مناسبت فراسیدن دهه کرامت به همت اداره ورزش و جوانان و با مشارکت اداره بهزیستی بخش هیر در مجموعه ورزشی فجر هیر برگزار شد.
بهنام نیرومند مشاور و تسهیلگر اداره بهزیستی برای شرکت کنندگان که بیش از ۵۰ نفر بودند ابتدا سوالاتی مطرح کرد و بانوان و دختران حاضر طبق تحلیل ذهنی فردی به پاسخ آن پرداختند.
نیرومند در این کارگاه از اولین شرط ازدواج آگانه صحبت کرد و افزود: ازدواج در سن زیر ۱۸سال اصلا مناسب نبوده و مشاوران توصیه میکنند حتما قبل از این تصمیم با مشاوره صحیح نسبت به آن موضوع اقدام کنند.

پیامد ازدواج زودهنگام سنین پایین

مشاور و تسهیلگر کارگاه تصریح کرد: ازدواج در سن پایین ممکن است پیامدهای سخت فرهنگی ، فردی، مذهبی، اقتصادی و …داشته باشد که وظیفه اصلی سازمان های مرتبط باید آگاه سازی خانواده ها دراین خصوص باشد تا شاهد آسیب های اجتماعی نباشیم.
در پایان این مراسم، طی قرعه کشی از شرکت کنندگان که با حضور بتول حسین زاده مسئول اداره ورزش و جوانان، اصغریان مسئول اداره بهزیستی و فلاح زاده مدیر مرکز مثبت زندگی برگزار شد جوایزی اهدا گردید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها