کد خبر : 30172
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳

چگونه پشه، عنکبوت و حشرات ریز را بدون حشره کش و کشتن از خانه بیرون کنیم

چگونه پشه، عنکبوت و حشرات ریز را بدون حشره کش و کشتن از خانه بیرون کنیم
خدای ما و همه حیوانات یکی است و آنها نیز زندگی را دوست دارند. این کار زیر یک دقیقه از وقت ما را می گیرد اما با قیمت دادن یک عمر زندگی برای جاندار برابر است.؛

روش دفع حشرات و پشه و عنکبوت بدون حشره کش. چگونه موجودات ریز، پروانه، کفشدوزک، پشه، عنکبوت، زنبور، سوسک و … که به داخل اتاق و خانه می آیند را از داخل خانه دور کنیم. به شکلی که هم آنها کشته نشوند و هم از محیط زندگی ما دور شوند.

قبل از توضیح این مطلب باید یک نکته را اعلام کنیم. از این که شما وقت خود را به خواندن این مطلب اختصاص می دهید یعنی انسانی بسیار اخلاق مدار، با وجدان، مسئولیت پذیر و مهربان هستید. چرا که در تلاش برای یاد گرفتن روشی هستید که جانداران خدا را اذیت نکرده و حق حیاتشان را از آنان نگیرید.

جانی را که خدا داده فقط خود او می تواند بگیرد. به قول شاعر اگر جان را خدا داده است، چرا باید تو بستانی؟

وسیله لازم زنده گیری حشره؛ یک لیوان و یک کاغذ

برای بیرون کردن حشرات لازم است فقط یک لیوان و یک تکه کاغذ در اختیار داشته باشید تا اقدام به زنده گیری و آزادسازی آنها کنید.

منتظر روی دیوار یا شیشه اتاق نشستن حشره باشید. اگر حشره بر روی زمین یا فرش نیز در حال راه رفتن است به آرامی می توانید اقدام کنید. برای حشره ای که در حال پرواز است هیچ کاری نمی توانید بکنید و فقط منتظر یک جا نشستن او باشید.

لیوان را با آرامش بر روی حشره قرار دهید. تکه کاغذ را با احتیاط به گونه ای که پای حشره آسیب نبیند از زیر لیوان رد کنید. حالا بلافاصله حشره را در بیرون از خانه کنار درخت یا هر جای دیگری که مناسب می بینید، رها و آزاد کنید.

همچنین از سالم بودن توری پنجره و نصب آن نیز غافل نشوید. تا منفذهای ورود آنها به خانه را ببندید.

انسانی که اشرف مخلوقات است با اندکی زحمت دادن به خود که شاید کمتر از یک دقیقه وقتش را می گیرد؛ می تواند مانع از کشته شدن حشره ای شود که جان او نیز برای خودش شیرین و گرامی است.

آموزش تصویری زنده گیری و رهاسازی موجودات ریز از خانه

نکشتن پشه و حشره

حشرات عنکبوت پشه

نکشتن پشه

گذاشتن اسم موذی برای برخی از حیوانات تنها برای آرام کردن وجدان های خوابیده و دادن مجوز برای کشتارشان است و این برابر با نادیده گرفتن وجدان، اخلاق و انسانیت است.

هر حیوانی حتی برای یک ثانیه بیشتر زندگی کردن در تلاش است و نباید حق حیات را بگیریم.

عمده حشرات بی آزار هستند و با دیدن آنها نباید فورا دست هایمان را برای کشتارشان جلو ببریم. همچنین از حشره کش ها که این جانداران را به شکلی فجیع و دردناک زجرکش می کنند نباید استفاده کنیم و قلب های کوچکشان را از تپش نیاندازیم

اغلب حشرات ریز هیچ دشمنی با انسان نداشته و نباید با شکلی دیو مانند به آنان نگاه کرد. این آفریدگان خدا نیز همان خدایی را دارند که ما را آفریده است.

کاری که کمتر از یک دقیقه وقت می گیرد اما با قیمت دادن یک عمر زندگی برای جاندار برابر است. انسان با وجدان هیچ گاه جانی نگرفته و چتر مهربانی خود را بدون مرز بر روی تمامی جانداران باز می کند. توجه کنید یک حشره با چه وسواسی از جان خود مراقبت می کند. این جان شیرین و نعمت زندگی را از آنان نگیریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مائده
مائده
9 ماه قبل

عالی بود 💚💚
برای مورچه هام میتونید از فلفل سیاه استفاده کنید. از فلفل سیاه بدشون میاد و بدون اینکه نیاز به کشتنشون باشه می تونید اونا رو از خونتون دور کنید .