کد خبر : 32392
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸

ظرفیت و امکانات جدید ورزشگاه بازسازی شده بارسلونا «نوکمپ»

ظرفیت و امکانات جدید ورزشگاه بازسازی شده بارسلونا «نوکمپ»
ظرفیت ورزشگاه بازسازی شده بارسلونا «اسپاتیفای نوکمپ» چقدر خواهد بود و امکانات جدید آن چیست؟؛

تغییراتی که در ظرفیت و امکانات ورزشگاه نوکمپ داده شده شامل چه چیزهایی است؟ زمان تقریبی بازی بارسلونا در ورزشگاه نوکمپ که با امکانات نوین مجهز می شود مشخص گردید.

تیم فوتبال بارسلونا به صورت موقت بازی های خود را در استادیومی به نام مونتجویک انجام می دهد. آنها به دلیل بازسازی ورزشگاه نوکمپ دور از استادیوم اصلی خود مقابل حریفان قرار می گیرند.

زمان بازسازی این ورزشگاه نیز پیش تر از این سال 2025 میلادی عنوان شده بود. ولی در خبر مسرت بخشی که موندودپورتیوو داشته اعلام کرده که بارسلونایی ها امیدوارند تا پایان سال جاری میلادی کار عمرانی و بازسازی ورزشگاه اسپاتیفای نوکمپ به پایان برسانند و این ورزشگاه آماده میزبانی از تیم ها شود.

گفتنی است بازسازی این ورزشگاه خاطره انگیز بیش از یک میلیارد و 600 میلیارد دلار برآورد شده است و طی آن ظرفیت سکوها از حدود 99 هزار نفر به 106 هزار نفر افزایش پیدا می کند. البته ظرفیت تماشاگران در ورزشگاه اسپاتیفای نوکمپ در ابتدا 65 هزار نفر خواهد بود.

پوشش بالاتر سقف جمع شونده نوکمپ

علاوه بر این در بازسازی استادیوم و ورزشگاه اسپاتیفای نوکمپ سقف جمع شونده تمامی بخش های ورزشگاه را پوشش خواهد داد.

این امکان در شرایط خاص جوی و بارش برف و باران و وزش باد می تواند به بهبود شرایط بازی و همچنین راحتی تماشاگران کمک شایانی کند.

صفحات متحرک شیشه و جلوه های نوری در نوکمپ

علاوه بر این صفحات متحرک شیشه و پلی کربنات نیز در بخش های مختلف نصب می شود تا تماشاگرانی که در ورزشگاه نوکمپ حاضر می شوند بتوانند جلوه های نوری پیچیده و زیبا و جذابی را ببینند.

بازسازی چندین باره نوکمپ در طول تاریخ 

استادیوم و ورزشگاه اسپاتیفای نوکمپ که در سال 1957 میلادی بهره برداری شده بود در این مدت دو بار مورد بازسازی قرار گرفته است.

در نخستین بازسازی انجام یافته در سال 1981 ظرفیت و میزان تماشاگران این ورزشگاه به یک صد و بیست هزار نفر افزایش یافت ولی طبق قوانینی که یوفا وضع کرده و در آن مکان های ایستاده بایستی حذف می شد ظرفیت کاهش یافته و به زیر 99 هزار نفر رسید.

امیدواری به تغییر شرایط بارسلونا

بارسلونا در سالهای اخیر با چالش های زیادی مواجه شده است. آنها امیدوارند با برگشت به استادیوم نوکمپ که یادآور خاطرات شیرین زیادی برای آنهاست، مجددا بتوانند طعم شیرین موفقیت های خود در اروپا و لالیگا را تکرار کنند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها