کد خبر : 5171
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

چه کار کنیم تا وبا نگیریم

چه کار کنیم تا وبا نگیریم

راههای پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا. چه کارهایی باید انجام بدهیم تا وبا نگیریم. نگرفتن و انتقال نیافتن این بیماری مستلزم انجام چند کار ساده است. به گزارش مارال نیوز، با شیوع فصل گرما و رسیدن تابستان بیماری وبا نیز به صورت گسترده ای در برخی از نقاط جهان دیده می شود. به منظور

راههای پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا. چه کارهایی باید انجام بدهیم تا وبا نگیریم. نگرفتن و انتقال نیافتن این بیماری مستلزم انجام چند کار ساده است.

به گزارش مارال نیوز، با شیوع فصل گرما و رسیدن تابستان بیماری وبا نیز به صورت گسترده ای در برخی از نقاط جهان دیده می شود.

به منظور پیشگیری از ابتلا به وبا و جلوگیری ازشیوع آن لازم است عموم مردم از آب سالم استفاده کرده و همچنین میوه و سبزیجات را خوب بشورند. همچنین دستهای خود را نیز قبل از خوردن مواد غذایی با آب و صابون حداقل به مدت 20 ثانیه شست و شو دهند. از خوردن بستنی و شیر آلوده پرهیز کرده و غذا را خوب پخته و نسبت به آلوده نبودن و سالم بودنش اطمینان حاصل نمایند.

وضعیت ابتلا به وبا در ایران

در کشور ما نیز روند ابتلا به وبا تقریبا افزایشی بوده و لازم است تا مردم بیشتر از پیش رعایت اصول پیشگیرانه را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

خبرگزاری تسنیم در خبری که از زبان معاون بهداشتی علوم پزشکی کردستان فرزام بیدارپور نوشته از افزایش افراد ابتلا یافته به بیماری وبا در این استان به 30 نفر خبر داده است.

البته خوشبخاته تاکنون هیچ مورد فوتی در استان کردستان به دلیل شیوع بیماری وبا گزارش نشده است.

غربالگریها نیز با توجه به تشدید بیماری برای افراد دارای بیماریهای روده ای و اسهال انجام می شود.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها